اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

نتایج پژوهش‌ها در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز متأسفانه نتایج پژوهش‌های انجام شده با پول این مملکت در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد.

نتایج پژوهش‌ها در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران در آیین رونمایی از نسخه جدید سامانه پژوهشی از قابلیت اتصال به سامانه شفافیت شهرداری تهران گفت: اگر پژوهش‌های که امروز در برخی کتابخانه‌های نهادها و سازمانها خاک می‌خورد به برخی از پژوهشگران داده شود شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی افزود: امروز از بودجه این کشور پژوهش‌های در سازمان‌ها و ادارات انجام می‌شود و طبیعی است که توقع داشته باشیم نتایج آن در اختیار همه پژوهشگران قرار گیرد.

آروین با تأکید بر اجماع نظر در این سامانه گفت:اجماع نظر و عملکرد جزو مواردی بود که از ابتدای شروع به کار مدیریت شهری در دستور کار بود و پژوهش از جایگاه بالایی برخوردار است.

رئیس کمیته شفافیت با بیان این پرسش که چگونه می‌توان جلب مشارکت ایجاد کرد؟ گفت: خوشبختانه با همسویی با شهردار تهران توانستیم کاری بسیار زمان‌بر را امروز به سرانجام برسانیم که در آن مشارکت و نظر عمومی را در آن به کار بگیریم گرچه به اعتقاد من هنوز این سامانه جای تکمیل و بهتر شدن را دارد.

آروین با تأکید بر ارتقا سطح پژوهش‌ها در مدیریت شهری گفت: یکی از مهمترین اقدام‌هایی که در پژوهشیار اتفاق می‌افتد این است که با جلوگیری از انجام پژوهش‌های تکراری در واحدهای مختلف و در منظر عموم قرار دادن آن موجب ارتقا کیفیت پژوهش‌ها خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با گلایه از انجام پژوهش‌های تکراری گفت: انجام پژوهش‌های تکراری همواره موجب از دست رفتن زمان و بودجه در پروژه‌های شهری شده است و امیدواریم با این سامانه بتوانیم از هدر رفت زمان و بودجه در پروژه‌های شهری جلوگیری کنیم.
رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران گفت: تمام پیوست‌های پروژه‌ها در این سامانه در منظر عمومی قرار می‌گیرد و با رونمایی از این سامانه دیگر پژوهشگر می‌داند که پژوهش او دیگر در کتابخانه‌ها بایگانی نمی‌شود و تمام اساتید و همکاران پروژه او را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کنند.
آروین در دسترس قرارگیری پروژه‌ها برای دیگر واحدها را یکی دیگر از مزیت‌های این سامانه دانست و گفت: با به کارگیری این سامانه دیگر شاهد بی‌اطلاعی نهاد ها از پژوهش‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف نیستیم.

وی با تأکید بر ارتقاء کیفیت پژوهش‌ها تصریح کرد: اگر ناظر وقت کافی برای رصد پروژه نداشته باشد دیگر کارشناسان می‌توانند پژوهش را تجزیه و تحلیل کنند که همین امر به طور حتم ارتقا پژوهش‌ها را به دنبال دارد.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران با اشاره به از بین رفتن خلأ موجود بین دانشگاه و پژوهش‌ها بیان کرد: در دسترس قرارگیری پژوهش‌ها موجب افزایش پتانسیل مشارکت دانشگاه‌ها در سیاست و در نهایت منجر به اصلاح فرایندها می‌شود.

همچنین محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم گفت: خوشحالم از اینکه امروز در جلسه‌ای حضور دارم که دانش و علم در آن موج می‌زند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پژوهش 5 حرف  و پنج اصل دارد و تعامل و ارتباط بین نهادهای پژوهشی می‌تواند باعث ثمرات بزرگی باشد.

وی ادامه داد: حرف اول پژوهش همان «پ» است که می‌شود پدیده‌شناسی و شناخت درست مسأله و شناخت درست مشکلات.

میرلوحی افزود: حرف دوم «ژ» است که نشان از ژرف‌اندیشی دارد یعنی باید از کارهای سطحی جلوگیری شود و به کارهای عمیق روی آوریم.

وی به حرف سوم و همان و اشاره کرد و گفت: این حرف نماد وحدت است یعنی باید یکپارچگی بین نهادهای پژوهشی ایجاد شود.

میرلوحی به حرف چهارم و «ه» اشاره کرد و گفت پژوهش منهای داشتن همت محقق نمی‌شود و باید سختی‌ها را با یک همت عالی پشت‌سر گذاشت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به حرف آخر که همان «ش» است اشاره کرد و گفت: این حرف نماد شجاعت است ما باید بدانیم که در مسیر پژوهش شاید به نتایجی رسید که بیان آنها نیاز به شجاعت دارد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول