اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سلامت معنوی؛ عامل تمایز رزمندگان ایرانی با دشمن

سلامت معنوی چه در دوران دفاع مقدس و چه امروز بدون تردید عامل تمایز رزمندگان ایرانی با دشمنان اسلام انقلاب بوده است.

سلامت معنوی؛ عامل تمایز رزمندگان ایرانی با دشمن

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، دومین همایش بهداشت و فرماندهان با رویکرد بهداشت روان ظهر امروز با حضور فرماندهان نواحی مقاومت بسیج سپاه استان سمنان، فرماندهان گردان‌های رزم و پشتیبانی رزم و فرماندهان نظامی، انتظامی، ارتش، ناجا، پدافند هوایی و دیگر یگان‌های مستقر در استان سمنان به میزبانی معاونت بهداشت و درمان سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان برگزار شد.

هجمه روانی دشمن و نیاز امروز ما

محمدمهدی مظهری، معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومین همایش بهداشت و فرماندهان که با رویکرد بهداشت روان برگزار شد، گفت: آنچه نیروهای مسلح ایران را در جنگ تحمیلی از دشمن متمایز می‌کرد، سلامت روان آنان و ارتباط مستقیم آن با سلامت معنوی است.

وی با بیان اینکه همین سلامت معنوی باعث پیروزی ما شد، گفت: هدف از برگزاری این جلسات، بررسی و پرداختن به ابعاد چهارگانه سلامت جسمی، اجتماعی، روانی و معنوی است و مخاطبان و جامعه هدف آن، فرماندهان سپاه استان تا سطح نواحی، فرماندهان گردان‌های رزم و پشتیبانی رزم، فرماندهان یگان‌های نظامی و انتظامی استان‌ها در قالب شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح هستند.

معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به شرایط فعلی جهان و هجمه روانی دشمن، بصیرت و سلامت روانی در نیروهای مسلح کشور بسیار مهم است.

مظهری گفت: باید مقابل با تهدیداتی که امروز با آن مواجه هستیم، رویکرد شناختی داشته باشیم و با افزایش کارکردهای سلامت روانی بر دشمن فائق آییم.

وی اهداف این‌گونه جلسات را آشنایی فرماندهان با حوزه بهداشت و سلامت و مأموریت‌های آنان، بالا بردن سطح آگاهی و مهارت فرماندهان در تصمیم‌گیری‌های نظامی و ابعاد مختلف به‌ویژه بهداشت روان کارکنان، پیشگیری و کاهش جرائم نیروهای مسلح از طریق افزایش دانش، افزایش تاب‌آوری فرماندهان در شرایط مختلف و اتخاذ بهترین تصمیمات و تدابیر در شرایط مختلف با لحاظ نمودن روحیات و مشکلات پرسنل بیان کرد.

تقویت آمادگی نیروهای مسلح

منصور شوقانی، جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: نیروهای مسلح باید با هوشیاری و مدیریت کارآمد، توانایی نیروی انسانی و تجهیزات خود را روزبه‌روز ارتقا بخشند.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح باید بدانند هر گامی که در جهت تقویت آمادگی نیروهای مسلح برداشته شود، عبادت و حسنه‌ای نزد پروردگار است.

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ضمن خیرمقدم به فرماندهان نیروهای مسلح و تبریک دهه ولایت با بیان اینکه وظیفه سپاه پاسداران حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است، افزود: در این بین، بهداشت روان و تمرکز قوای ذهنی نیز امری بسیار مهم و تأثیرگذار است که نحوه عملکرد فرماندهان را در موقعیت‌های حساس رقم می‌زند.

نقش فرماندهی در حوزه سلامت و آمادگی

سلطان‌نژاد، روانشناس نظامی برتر کشور نیز در این همایش با بیان اینکه مسؤولیت و مأموریت حفظ سلامت کارکنان بر عهده فرماندهان است، گفت: تغذیه، بهداشت، منش رفتار و سبک فرماندهی بر سلامت افراد و کارکنان تأثیر زیادی دارد.

وی با بیان اینکه نقش فرماندهی در حوزه سلامت و آمادگی رزمی و روانی بالاست، افزود: رفتار عادی بیانگر سلامت روانی افراد است.

سلطان‌نژاد با اشاره به اینکه تفکر درست، تمرکز و تکلم درست نشان از کارکرد روانی درست افراد دارد، تصریح کرد: دقت و تمرکز در کارها یک امر ضروری است و افرادی با این شرایط، سالم هستند و سازگاری بهتری با همه دارند.

این روانشناس ارکان سلامت انسان را به سه حیطه شامل سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی تقسیم کرد و گفت: شاخص‌های سلامت روانی نیز شامل رفتار عادی و به‌هنجار، کارکردهای روانی بهینه، سازگاری مناسب، فقدان مشکلات روانی، رضایتمندی و ارتباطات بین فردی است.

انتهای پیام/74030/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول