اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افتتاح دو اقامتگاه بوم‌گردی در سمنان هم‌زمان با هفته دولت/ وجود 100 اثر تاریخی ثبت‌شده

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان گفت: دو اقامتگاه بوم‌گردی این شهرستان هم‌زمان با هفته دولت افتتاح می‌شود.

افتتاح دو اقامتگاه بوم‌گردی در سمنان هم‌زمان با هفته دولت/ وجود 100 اثر تاریخی ثبت‌شده

سعید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان، با اشاره به اینکه شهرستان سمنان دارای 20 پروژه اقامتگاه بوم‌گردی است، اظهار کرد: برخی از این اقامتگاه‌ها پیشرفت فیزیکی 20 تا 50 درصدی دارند و امیدواریم بتوانیم به‌زودی آنها را بهره‌برداری کنیم.

وی ادامه داد: دو اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان سمنان هم‌زمان با هفته دولت افتتاح می‌شود و در اختیار گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان با بیان اینکه درخواست‌های زیادی برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی داریم، تصریح کرد: اگر این پروژه‌ها حمایت شوند و تسهیلات دریافت کنند، قطعاً به توسعه اماکن گردشگری شهرستان کمک خواهد کرد.

حسینی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری شهرستان سمنان، تأکید کرد: رسانه‌ها نقشی مهم در معرفی و شناساندن جاذبه‌های گردشگری هر استان و هر شهر به مردم در راستای رونق گردشگری آن منطقه دارند.

وی با تأکید بر اینکه این شهرستان از جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است، بیان کرد: ابنیه‌ تاریخی، بخشی از این جاذبه‌های گردشگری هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان با اشاره به اینکه قدمت مسجد جامع شهر سمنان به یک‌هزار سال قبل برمی‌گردد، تصریح کرد: خانه‌های تاریخی زیادی در شهرستان سمنان وجود دارد که ازجمله آنها خانه تاریخی «تدین» است که جذابیت‌های زیادی برای گردشگران دارد.

وجود بیش از 300 اثر میراث فرهنگی و گردشگری در سمنان

حسینی با بیان اینکه حدود 100 اثر ثبت‌شده در شهرستان سمنان وجود دارد، اضافه کرد: این شهرستان دارای بیش از 300 اثر با ارزش در قالب میراث فرهنگی و گردشگری است که برای گردشگران داخلی و خارجی جذابیت دارد و می‌تواند به جذب گردشگر کمک کند.

وی ادامه داد: این جذابیت در قالب بناهای تاریخی نشان از قدمت خاص تاریخی این شهرستان دارد که صفحه سمنان را در کتاب قطور میراث فرهنگی هزاران‌ساله کشور برای گردشگران روایت و تصویرسازی می‌کند و بخشی از غنای استان را در این حوزه نشان می‌دهد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان با تأکید بر اینکه بافت تاریخی شهر سمنان هم از این دست جاذبه‌های گردشگری و میراثی است، عنوان کرد: برای حفظ بیشتر این بافت در آینده تلاش‌های بیشتری را انجام خواهیم داد تا این میراث به‌خوبی حفظ شود.

انتهای پیام/75035/س/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول