اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آبرسانی روستاهای چهارمحال و بختیاری با تانکر علی‌رغم بارش‌های زیاد

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: اگرچه متوسط بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری 2.5 و بعضا 3 برابر است اما هنوز روستاهایی در آن وجود دارد که با تانکر آبرسانی می‌شوند.

آبرسانی روستاهای چهارمحال و بختیاری با تانکر علی‌رغم بارش‌های زیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید حمید پورمحمدی صبح امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه به‌عنوان وزیر معین این استان در بحث اقتصاد مقاومتی هستند.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه اگر قرار باشد تحرکی در توسعه چهارمحال و بختیاری ایجاد شود باید زیرساخت‌های آن فراهم شود و مهم‌ترین آن راه‌آهن است، افزود: با برآوردی که صورت گرفت 550 میلیارد تومان برای اتصال مرکز استان به خط راه‌آهن سراسری لازم است.

وی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهور خط آهن اصفهان-چهارمحال و بختیاری-خوزستان مطرح شد اما چون بخشی از منابع آن باید به‌صورت فاینانس تامین می‌شد و به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود به تعویق افتاد، ادامه داد: اگرچه متوسط بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری 2.5 و بعضا 3 برابر است اما هنوز روستاهایی در آن وجود دارد که با تانکر آبرسانی می‌شوند.

پورمحمدی به پروژه انتقال آب بن-بروجن اشاره و عنوان کرد: قسمتی از این طرح باقی مانده است که باید تلاش کنیم حل شود تا مسئله آب شرب در چهارمحال و بختیاری رفع شود.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: چهارمحال و بختیاری در بحث گردشگری ظرفیت بالایی دارد که نیازمند توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه است.

وی اضافه کرد: در بحث بهسازی روستاها گام‌هایی برداشته شد، برای مثال احداث 2 هزار مسکن محرومان برای خانواده‌هایی است که توانایی ایجاد سرپناه برای خود را ندارند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز و توسعه راه‌های چهارمحال و بختیاری باید در دستورکار قرار گیرد، همچنین بحث ساماندهی عشایر، ایل‌راه‌ها و اشتغال آن‌ها نیز باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/68020/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول