اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رنج مردم غرب قشم از نبود آب/ آبفا: اولویتمان رفع تنش آبی در روستاهای غرب قشم است

امام جمعه قشم و یکی از علمای اهل سنت این شهرستان، نسبت به مشکل بی آبی غرب جزیره قشم تذکر جدی دادند؛ سرپرست آبفار نیز ضمن برشمردن اقدامات انجام شده نسبت به حل عمده مشکلات در کمترین زمان اطمینان داد.

رنج مردم غرب قشم از نبود آب/ آبفا: اولویتمان رفع تنش آبی در روستاهای غرب قشم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، شیخ عبدالرئوف نحوی عصر امروز در دیدار با امام جمعه شهرستان قشم اظهار داشت: مردم غرب جزیره همچنان از نبود آب در رنج هستند و حاضریم مدعیان حل شدن مشکل را برای بازدید‌های میدانی همراهی کنیم.

وی افزود: ۵۰ درصد از مشکلات جزیره از بی‌کفایتی مسوولان سرچشمه می‌گیرد.

شیخ نحوی ادامه داد: خدمات دولت در شهرستان قشم محسوس است اما مردم غرب جزیره همچنان آب ندارند و ضعف عملکرد و بیان خلاف واقع مسوولان، خدمات نظام اسلامی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شیخ نحوی افزود: با وجود تمامی وعده‌ها همچنان بیش از ۳۰ روستا در غرب جزیره قشم بی آب هستند.

حقوق اولیه مردم باید تامین شود

امام جمعه شهرستان قشم نیز گفت: دسترسی به آب شرب سالم از حقوق اولیه مردم است و مسوولان باید با مدیریت جهادی مشکلات موجود در این حوزه را برطرف کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم اظهار داشت: وجود مناطق محروم و یا کم برخوردار از آب در جزیره قشم به هیچ وجه زیبنده نیست.

گفتنی است، نهم تیرماه امسال سرپرست پیشین شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان در نشست شورای اداری شهرستان قشم، ویژه بررسی مشکل آب روستاهای غرب این جزیره وعده داده بود این مشکل تا ۱۵ تیرماه برطرف شود(اینجا بخوانید).


اولویت ِ رفع تنش آبی در روستاهای غربِ قشم 

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در گفت و گو با خبرگزاری فارس با اشاره به پراکندگی و بالا بودن تعداد و جمعیت روستایی استان اظهار کرد: تامین تاسیسات و تجهیزات لازم برای تامین آب این روستاها از مهمترین چالش های بخش روستایی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان است. 

"امین قصمی" که حدودا یک ماه است با حفظ سمت در آب و فاضلاب شهری مسئولیت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان را نیز به عهده گرفته، افزود: با توجه به ظرفیت شهرهای ساحلی در استان، برای تامین آب پایدار در بسیاری از روستاها باید به سراغ احداث آب شیرین کن برویم که نیازمند سرمایه گذاری کلانی است. 

 

وی به وضعیت تخصیص اعتبارات اشاره کرد و گفت: تامین ردیف اعتباری برای پایداری آب شیرین‌کن های استان یک ضرورت است که  برای تحقق این اعتبارات علاوه بر تلاش مدیران وزرات نیرو، کماکان نیازمند حمایت مقام عالی دولت در استان هستیم.

سرپرست آبفاروستایی استان در خصوص مشکلات آب روستاهای جزیره قشم،تاکید کرد: حل چالش های آبی شهرستان قشم به ویژه روستاهای غرب این شهرستان جزو اولویت های ماست و نگاه ویژه ای به روستاهای تنش‌دار این جزیره داریم. 
قصمی با تصریح بر اینکه در جزیره قشم مشکل تولید آب نداریم، افزود: این جزیره از لحاظ تولید به سطحی رسیده است که می توانیم با رفع نقاط انفصال، بازسازی و اصلاح شبکه های توزیع و ایستگاه های پمپاژ، بخش عمده مشکلات این جزیره را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: این مهم به زودی و در قالب تدوین سندی با الگوریتم واحد، در کمترین زمان محقق خواهد شد.

وی اظهار داشت : در بخش تولید، ارتقاء سایتهای موجود و ایجاد تاسیسات جدید آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۵۰۰۰ متر مکعب تا یک سال آینده انجام خواهد شد. 
سرپرست آبفاروستایی استان در ادامه از اعزام یک تیم فنی و کارشناسی با مشارکت آبفا و آبفار به شهرستان قشم برای رفع چالش های بخش آبرسانی به روستاها خبر داد و گفت: در حال حاضر با هدف بهبود مدیریت توزیع آب در سه روستای سلخ، گوران و چاهوی غربی و شرقی، اقداماتی نظیر راه اندازی ایستگاه پمپاژ آب، نصب شیرآلات و اتصالات و اصلاح شبکه توزیع آب را انجام و یا در دست اجرا داریم. 

وی افزود: تعویض لوله های ورودی مخزن ۵۰۰ مترمکعبی  ذخیره آب روستای سلخ به طور کامل انجام شده و اصلاح لوله های ورودی مخزن ۵۰۰ مترمکعبی روستای رمچاه نیز انجام و مخزن ذخیره ۳۰۰ مترمکعبی این روستا نیز در حال اجراست. 
وی در پایان از آبرسانی به دو روستای منصور آباد و گوران شهرستان قشم خبر داد و گفت: اجرای شبکه توزیع آب در این روستاها تا پایان تابستان انجام و نسبت به نصب انشعابات آب آن ها اقدام می شود.

وی اضافه کرد: اجرای شبکه توزیع آب به دو روستای دیگر، معتمد آباد و نقاشه نیز جزو برنامه آتی شرکت آب و فاضلاب است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول