اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کارشکنی‌ها اجازه دهد، «منطقه پرواز ممنوع» امشب هم برای جشنواره آبروداری می‌کند

علی‌رغم کارشکنی برخی مدیران جشنواره فیلم کودک و نوجوان از عدم تبلیغ مجازی تا مهندسی نشست خبری، فیلم سینمایی منطقه پرواز ممنوع، پس از استقبال پرشور خانواده‌ها و نوجوانان اصفهانی، به سانس فوق‌العاده رسید.

کارشکنی‌ها اجازه دهد، «منطقه پرواز ممنوع» امشب هم برای جشنواره آبروداری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان در دومین روز خود با استقبال بیشتر مردم نسبت به روز گذشته مواجه بود که این امر شاید به دلیل اکران فیلم «فریاد سکوت» و «منطقه پرواز ممنوع» باشد، البته اطلاع مردم از این رویداد و آشنایی با جشنواره از طریق رسانه های مختلف هم می تواند دلیل دیگری باشد.

استقبال از فیلم «منطقه پرواز ممنوع» را می توان به نوعی کم نظیر و حتی بی نظیر عنوان کرد به طوری که بلیط های این فیلم تماما فروخته شده و حتی بلیط برای برخی از اصحاب رسانه و کادر اجرایی هم باقی نماند.

اکران «منطقه پرواز ممنوع» ویژگی خاص دیگری غیر از استقبال مردم داشت و آن میزبانی از قدوم فرزندان شهدای مدافع حرم بود که پیش از آغاز اکران فیلم باحضور بر روی صحنه، از ایشان تقدیر به عمل آمد.

حضور فرزندان شهدا در منطقه پرواز ممنوع

 فرزندان شهید شاهسنایی، محمدپارسا حسینی، فاطمه ریحانه، محمدمهدی و زهرا آقادادی، محمدمهدی خیزاب، علی و نازنین زهرا مرادی و علی حججی به روی صحنه آمدند تا یادمان باشد امنیت امروز کودکانمان مرهون زحمات بزرگ مردان و شیرزنان بسیاری است که پای اعتقاد و ایمان خود، با اقتدا به سیدالشهداء جان و مال و خانواده را در مسیر عشق الهی نثار کرده اند.

فیلم ماجراجویانه «منطقه پرواز ممنوع» روایتگر داستان سه نوجوان است که در حین آماده شدن برای مسابقه ساخت پهپاد، با پیدا شدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگیشان، وارد مسائل و درگیری‌های مختلف و مهیجی می‌شوند.

این فیلم اولین اثر بلند امیر داسارگر  به تهیه‌کنندگی حامد بامروت نژاد است و هادی حجازی فر، محمد فیلی، متین‌پاکزاد، متین کرمانی، علیرضا اکبری، علی زکریایی، زین العابدین تقی پور و بهار نوحیان از جمله بازیگران هستند.

فیلمی که توانسته بود پس اکران در جشنوراه بین المللی فجر، توجه مخاطبان را به خوبی جلب کند به طوری که پس از اتمام فیلم، تشویق حضار هدیه و بدرقه راه عوامل سازنده شد، یکی از نقاط مثبت فیلم که بر حماسی بودن، جذابیت و اثرگذاری آن افزود، انتخاب هوشمندانه لباس نظامی بچه ها در موقع عملیات بود.

امیر داسارگر، در نشست خبری این فیلم پس از اکران آن اظهار داشت: دوسال پیش در همین جشنواره یک فیلم کوتاه داشتم و این دوره، پس از اکران «منطقه پرواز ممنوع» در جشنواره بین المللی فیلم فجر، در جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان به نمایش در آمد.

مخاطب اصلی جشنواره فیلم کودک و نوجوان، خانواده است

کارگردان «منطقه پرواز ممنوع» ادامه داد: جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد چراکه مخاطبان اصلی آن، مردم و البته خانواده ها هستند و برای اهالی اصفهان هم این جشنواره از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

حامد بامروت‌نژاد اضافه کرد: این جشنواره، رسما به لحاظ محتوا، متن و رنگ و لعاب به جشنواره کودک بدل شده و اصلا جایگاهی برای نوجوانان ندارد و به ندرت فیلمی درباره نوجوان ساخته و اکران می شود و اساسا در این عرصه بزرگ ترین ضعف ما این است که محصولی برای نوجوان نداریم و بر همین اساس از وقتی که این فیلم ساخته می شد قصدمان تولید اثری برای نوجوان بود و نه کودک.

داسارگر در پاسخ به نظری که این فیلم را دارای هیجان و نامناسب برای کودک دانست، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که در مورد چه نسلی صحبت می کنیم و واقعیت زندگی امروز چه هست، ما برای مخاطبی کار می کنیم که با فضایی مجازی و بازی های مختلف سر کار دارد، همچنین باید دقت کنیم که یک نوجوان 14 ساله را نمی توان با یک کودک 8 ساله مقایسه کرد.

در سینمای نوجوان، بسیار ضعیف هستیم

کارگردان «منطقه پرواز ممنوع» در این خصوص افزود: شیطنت، کنجکاوی و جست و جوگری همراه با غرور دوران نوجوانی را نمی شود با معصومیت کودکانه مقایسه کرد چراکه نوجوانی، سن واکنش ها است.

وی همچنین درمورد موسیقی و سرود در فیلم ابراز داشت: جمع بندی ما بر استفاده از موسیقی نبوده اما هنوز یک قدم تا اکران عمومی فاصله است و امکان دارد این اتفاق بیوفتد، البته ما باید سرودی بسازیم که به لحاظ دراماتیک تاثیرگذار باشد.

تهیه کننده این فیلم با اشاره به مشخص نبودن مکان این داستان خاطرنشان کرد: جمع بندی ما این بود که ماجرا و داستان، رویکرد ملی داشته باشد و برای همین موضوع دنبال لحجه و شهر خاصی نرفتیم تا همه نوحوانان و خانواده ای از هر نقطه کشور بتوانند،با آن به راحتی ارتباط،برقرار کنند.

حامد بامروت‌نژاد با گلایه از وضع موجود سینما و سختی کار براساس اعتقادات گفت: غیر ممکن است یه سری آدم بدون انگیزه وایمان این چنین فیلم هایی بسازند به طوری که  اگر  یک درصد به فیلم اعتماد و روایت آن اعتماد نداشتیم یقینا پای آن نمی ایستادم.

تهیه کننده فیلم پرواز منطقه ممنوع تاکید،داشت: این که می گویند،در سینما ما سانسور وجود،دارد،یقینا همین است، چرا که اگر یک گروه بر اساس اعتقادشان چنین کاری را تولید کنند از سمت گروه ها و افراد مختلف مورد حمله قرار میگیرند و متهم می سوند،به سفارشی سازی و برای جلوگیری از همین حواشی اتفاقات بسیاری از بچه ها خود و اعتقاداتشان را سانسور می کنند و وارد فضای فیلم سازی، فیلمی که شایسته یک خانواده ایرانی و اسلامی است نمی شوند.

وی در پایان متذکر شد:  عنوان نوحوان در جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان فقط یک اسم است و عملا هیچ نشانی از نوجوان در این جشنواره وجود ندارد،به طوری که نمود ظاهری آن را می توان در افتتاحیه این جشنواره و یا حتی برنامه های حاشیه ای جشنواره به وضوح مشاهده کرد.

 «منطقه پرواز ممنوع» امشب هم برای جشنواره آبروداری می‌کند

اما نکته قابل توجه پس از گذشت یک روز از اکران این فیلم آن است که علی‌رغم کارشکنی برخی مدیران جشنواره فیلم کودک و نوجوان از عدم تبلیغ مجازی تا مهندسی نشست خبری، فیلم سینمایی  «منطقه پرواز ممنوع»، پس از استقبال پرشور خانواده‌ها و نوجوانان اصفهانی، به سانس فوق‌العاده رسید و پیش پیش بینی می شود مردم امروز پنج‌شنبه 31 مرداد نیز در سانس ساعت 22:45 در سینما ساحل اصفهان استقبال ویژه‌ای از این فیلم شود.

تکرار جدایی برخی رسانه ها از رای و نظر مردم

جریان شبه روشنفکری با شعارهای عوام فریب و دارای ظاهر زیبایی همچون «زنده باد مخالف من» و«و قلم ها را نشکنید» مدت هاست هر جریان، فکر، اثر و روشی را که با جریان فکری و به خصوص سیاسی خود مخالف باشد را آماج حملات مختلف قرار می دهد.

در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان امسال به نظر می رسد در بعد رسانه ای مدیریتی صورت گرفته تا آثار مخالف جریان مدیریتی شهرداری و سینمای کشور، مورد انتقادهای بدون تخصص و بی پایه و اساس قرار بگیرد که برای مثال می توان به حواشی نشست خبری فیلم «منطقه پرواز ممنوع» اشاره کرد.

این فیلم علی رغم استقبال کم نظیر مردم وبا توجه به آنکه به سانس ویژه هم رسیده است، مورد بی مهری و تاخت و تاز ی پایه و اساس اصحاب رسانه و منتقد حاضر در جلسه و همچنین مدیران جشنواره قرار گرفته است و سکوت خبری رسانه های جشنواره نشان از بی اخلاقی رسانه ای و جدایی این رسانه ها از سلیقه و انتخاب مردم دارد.

انتهای پیام/63106/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول