اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

اراده قاطع برخورد با چپاول‌گران بیت‌المال نشان دهنده توانمندی نظام اسلامی است

شرکت کنندگان هفدهمین نشست هم‌اندیشی دبیران کانون تربیت اسلامی با صدور بیانیه‌ای از اراده قاطع قوه قضائیه در برخورد با چپاولگران بیت‌المال تشکر کرده و آن را نشان دهنده توانمندی نظام اسلامی دانستند.

اراده قاطع برخورد با چپاول‌گران بیت‌المال نشان دهنده توانمندی نظام اسلامی است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، هفدهمین نشست هم اندیشی دبیران کانون تربیت اسلامی کشور در رابطه با مسائل جاری کشور و آموزش و پرورش از صبح امروز در مدرسه الفبای تربیت اسلامی تهران برگزار شد.

شرکت کنندگان این نشست در پایان این هم‌اندیشی بیانیه‌ای را به شرح ذیل قرائت کردند.

بسمه تعالی

بیانیه هفدهمین نشست هم اندیشی دبیران کانون تربیت اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

دبیران استان‌ها، مشاوران جوان و اعضای شورای مرکزی کانون تربیت اسلامی توفیق یافتند طی نشستی یک روزه مسائل جاری کشور و آموزش و پرورش را مورد گفتگو و بررسی دهند و در پایان این اجلاس برخی موضوعات مهم را مورد تأکید قرار دادند.

۱- خداوند را سپاسگزاریم که با رهنمودهای مقام معظم رهبری، بار دیگر شاهد عزت و اقتدار نظام اسلامی در عرصه بین المللی هستیم. ملت ایران با راهبرد مقاومت توانسته است آمریکا و ایادی استکبار جهانی را واردار به تمکین در برابر قدرت خویش بنماید و به بسیاری از کشورها بخصوص کشورهای منطقه ثابت کند که آمریکا و انگلیس و امثال آن ها، توان دفاع از خود و اعتبار خود را ندارند تا چه رسد به آنکه بتوانند از دست نشاندگانشان دفاع نمایند. این دوران مذاکرات و عقب نشینی ها و امتیاز دادن ها که موجب تجری دشمن شنه بود، به سر آمده است و نهضت مقاومت اسلامی تحت هدایت حضرت امام خامنه ای، شاهد تحقق وعده های الهی و شکست پی در پی ظالمان و پیروزی مظلومان است.

٢- اعتقاد عمیق داریم که مساله اصلی کشور در شرایط کنونی مشکلات اقتصادی جامعه و راه حل آن با تمسک به اقتصاد مقاومتی است لذا با توجه به شکست تجربه اعتماد به دشمن، از دولتمردان می خواهیم به توانمندی های عظیم ملت ایران اعتماد نمایند و کلید حل مشکلات اقتصادی را در درون کشور جستجو کنند.

۳- چپاول بیت المال توسط عده ای از مدیران و فرصت طلبان و آشکار شدن مفاسد اقتصادی در برخی دستگاه ها از جمله صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه افکار عمومی را به شدت جریحه دار و خشمگین ساخته است اما در عین حال ظهور اراده قاطع برای مبارزه با این آفت مهلکه نشان دهنده استحکام و توانمندی نظام اسلامی برای دفع عناصر فاسد می باشد.

جامعه فرهنگیان ضمن تشکر از ریاست محترم قوه قضائیه انتظار دارند به عنوان نبض نظام اسلامی تا ریشه کن شدن این بیماری و حاکمیت نظارت پیشگیرانه، به این مبارزه ادامه دهد و بارقه‌های امید در قلب عدالت خواهان و محرومان را شعله‌ورتر سازد.

۴- متواضعانه از تمامی شخصیت های ارزش مدار و دلسوز تقاضا داریم از ورود به هر گونه جدال و بحثی که موجب انحراف در افکار عمومی و ایجاد شکاف در جامعه می شود، خودداری نمایند زیرا استقبال رسانه های بیگانه از اینگونه اختلافات داخلی، دلیل روشی است که دشمن و عوامل داخلیش تلاش می کنند با ایجاد چنین تفرقه ها و دوقطبی هایی، وحدت و استقامت ملت ایران را در هم بشکنند.

۵- با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه آینده نیز یادآوری نکاتی ضروری به نظر می رسد که در راس آنها ضرورت مشارکت عمومی بخصوص فرهنگیان فرهیخته و گرانقدر است همچنان که ملی این چهل سال، با فداکاری های خود نقش تاثیر گذار و تعیین کننده ای در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی داشته اند. همچنین حمایت از نامزدهای باک دست، انقلابی و ولایتمدار بخصوص نامزدهای فرهنگی در عین پایبندی به وحدت نیروهای ارزش مداره مورد تاکید شرکت کنندگان در اجلاس قرار گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: در ارتباط با مسائل آموزش و پرورش نیز شرکت کنندگان در اجلاس، برخی نکات مهم را یادآوری کردند

۶- معلم، دانش آموزی مدرسه از عناصر اصلی پیشران گام دوم انقلاب اسلامی برای خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است. از این رو باید ظرفیت های حاکمیت و رسانه در راستای این ماموریت و در ارتقای منزلت اجتماعی و معیشت فرهنگیان و چرخش مدرسه از نهادی آموزشی به «مدرسه زندگی» و چرخش دانش آموز از انسانی منفعل به انسانی انقلابی و نقش آفرین به کار گرفته شود.

۷- اسناد میانی سند تحول بنیادین از جمله اهداف دوره های تحصیلی و زیر نظام های اصلی تدوین، تصویب و ابلاغ شده اند. اگرچه با مغایر با مبانی نظری و سند تحول می باشد و به اعتراض کانون در این زمینه توجهی نشده است. با این حال بهانه ای برای اجرا نشدن سند تحول وجود ندارد. جامعه فرهنگیان، پرچم مطالبه‌گری امام خامنه‌ای را در این زمینه بر دوش خواهند گرفت و در مقابل هرگونه |نحراف، مانند خودباختگی فرهنگی در ذیل سند ۲۰۳۰ با آتش به اختیار مقاومت خواهد کرد.

۸- از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که در تصویب بودجه سال ۱۳۹۷ و اصلاحیه بودجه ۱۳۱۸، ساختار بودجه آموزش و پرورش را بر اساس ۲۲ مدل عملیاتی سند تحول، همراه با تعریف سنجه های لازم، تغییر دهد و ساختار جدیدی را برای راهبری سند تحول بنیادین از دولت مطالبه نماید تا همه ظرفیت های آموزش و پرورش در خدمت سند قرار گیرد و تنها به تشکیل شورای راهبری سند با بودجه و ساختار گذشته اکتفا نکند.

۹- از نمایندگان مجلس در تصویب، دو هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان تشکر می نماییم و از دولت محترم انتظار داریم قیلار آغاز سال تحصیلی برای افزایش انگیزه و ارتقای شایستگی‌های تخصصی تربیتی معلمان، در تخصیص و تامین نقدینگی آموزش و پرورش اقدام نمایند و در بودجه‌بندی سال‌های بعد، منابع مورد نیاز را برای تحقق اهداف عملیاتی سند تحول بنیادین پیش‌بینی نمایند.

۱۰- ارزشیابی‌های اخیر، به ویژه نتایج کنکور سال ۱۳۹۸ نشان داد که حدنصاب آموزش در مدارس قاله بسیار باهم دارد و به عدالت که محوری ترین شعار انقلاب اسلامی است، عمل نشده است لذا انتظار می‌رود با مدیریت و گروه‌های جهادی نسبت به تأمین عدالت در برخورداری از فرصت‌های تعلیم و تربیت با کیفیت مناسب اقدام شود.

۱۱- با توجه به سیاست‌های غلط جذب حداقلی در دانشگاه فرهنگیان در سال‌های گذشته و بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش، ضمن تشکر از مدیریت جدید دانشگاه فرهنگیان و جذب ۵۰ هزار دانشجو معلم در دو سال اخیر، انتظار می‌رود حد نصاب توانمندی‌های نیروی انسانی و استاندارد کلاس‌های آموزشی و تراکم دانش آموزی (حداکثر ۲۵ نفر) در ساماندهی نیروی انسانی رعایت شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول