اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید رؤسای قوای سه‌گانه عراق بر تحقیق پیرامون انفجارهای مشکوک در این کشور

رؤسای جمهور و پارلمان و نخست‌وزیر عراق خواستار اجرای تحقیقات در مورد انفجار در انبارهای مهمات نیروهای عراقی شدند.

تأکید رؤسای قوای سه‌گانه عراق بر تحقیق پیرامون انفجارهای مشکوک در این کشور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر، «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان و «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق طی نشستی که امروز (پنجشنبه) داشتند، اوضاع امنیتی و انفجارهای رخ داده در انبار مهمات نیروهای نظامی این کشور را بررسی کردند.

به نوشته وبگاه خبری «فرات‌نیوز»، رؤسای قوای سه‌گانه مذکور در این نشست بر ضرورت اجرای تحقیقات و بررسی همه داده‌ها و اطلاعات به‌دست آمده در خصوص انفجارهای رخ داده در انبارهای مهمات نیروهای عراقی تأکید کردند.

آن‌ها همچنین بر ادامه پایبندی عراق به «سند سیاسی ملی واحد» این کشور در مورد تحولات امنیتی جدید منطقه‌ای تأکید کردند. در این سند بر اصل دور کردن عراق از تبدیل شدن این کشور به محل و جای‌پایی برای حمله به کشورهای همجوار دیگر و منطقه تأکید شده است.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری عراق، عبدالمهدی، صالح و حلبوسی طی این نشست که در کاخ «السلام» بغداد برگزار شد، خواهان پایبندی دولت عراق و همه نهادهای اجرایی و قانون‌گذاری آن به موضع این کشور در مخالفت با «جنگ‌ نیابتی» شدند.

نشست رؤسای مذکور عراق همچنین از نقش همه نیروهای مسلح این کشور از ارتش، الحشد الشعبی و پلیس گرفته تا نیروهای پیشمرگ در مقابله با تروریسم تقدیر کردند.

سه‌شنبه این هفته یکی از انبارهای مهمات نیروهای الحشد الشعبی عراق در نزدیکی پایگاه هوایی «بلد» واقع در استان صلاح الدین آتش گرفت و بعد از آن انفجارهای ممتدی در آن رخ داد. برخی رسانه‌های عراق، این انفجارها را به حملات هوایی ناشناس ربط دادند. با این حال وزیر دفاع عراق از هرگونه‌ پیش‌داوری خودداری کرد و خواهان اجرای تحقیقات بیشتر و عمیق در این حادثه شد.

در واکنش به این انفجارها، «ابو مهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد العشبی، آمریکا را مسئول واقعی انفجارها در انبار مهمات این سازمان دانست و تهدید کرد که در صورت تکرار این اتفاقات، آمریکا پاسخ مقتضی دریافت خواهد کرد(+).

انفجارهای پایگاه هوایی بلد عراق که گفته‌ می‌شود بزرگترین پایگاه نظامی این کشور است، سومین مورد از این انفجارها طی بیش از یک ماه اخیر است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول