اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

17 هزار زن فلسطینی از 1967 تاکنون زندان‌های رژیم اشغالگر را تجربه کرده‌اند

گزارش اداره امور اسرای فلسطینی حاکی است، هفده هزار زن فلسطینی از سال 1967 تاکنون زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی را تجربه کردند و آنهایی که هنوز در اسارت به سر می‌برند با شرایط انسانی بسیار دشواری روبرو هستند.

17 هزار زن فلسطینی از 1967 تاکنون زندان‌های رژیم اشغالگر را تجربه کرده‌اند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، اداره امور اسرا و آزاده‌های فلسطینی در گزارشی جدید واقعیت اسرای زن فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی را مورد بررسی قرار داد و تأکید کرد که آنها از آغاز درگیری با رژیم اشغالگر اسرائیل با شرایط سختی روبرو هستند و  بیش از 17 هزار زن فلسطینی از جمله زنان سالخورده یا کم سن و سال از سال 1967 زندان‌های رژیم اشغالگر را تجربه کردند.

این گزارش تاکید کرد: دوره نخستین انتفاضه فلسطین یا انتفاضه سنگ که از سال 1987 آغاز شد ، شاهد بزرگترین موج بازداشت زنان فلسطینی بود که در آن حدود سه هزار مورد بازداشت زنان فلسطینی ثبت شد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، اداره امور اسرای فلسطینی توضیح داد که در طول انتفاضه دوم فلسطین یا انتفاضه الاقصی که شعله آن در سال 2000 روشن شد تعداد موارد بازداشت زنان فلسطینی به حدود هزار نفر رسید.

این گزارش آورده است: از سال 2009 تا ابتدای سال 2012 ، شدت بازداشت‌ها در بین زنان فلسطینی کاهش یافت، اما دوباره شدت گرفت و در طول سال 2018 که شاهد افزایش موج اسارت زنان فلسطینی و بخصوص از میان خادمان و محافظان مسجد الاقصی بود ، ادامه یافت. در سال 2019 هم  این روند ادامه داشت و این رژیم هنوز سی و پنج نفر آنها را آزاد نکرده و در اسارت نگاه داشته است.

اداره امور اسرا و آزاده‌های فلسطینی گفت: همه این اسرای زن در شرایط انسانی و اسارت دشوار و نگران کننده به سر می‌برند که از جمله آنها بیست اسیر زن، مادر و شش نفر در حین بازداشت به ضرب گلوله نظامیان مجروح شدند. نیمی از این زنان بازداشتی برای آنها احکام  تا 16 سال حبس صادر شده و نیمی دیگر هنوز بدون محاکمه در بازداشت هستند.

اسرای زن فلسطینی با سیاست سهل انگاری پزشکی چه در مورد زنان بیمار و چه آنهایی که به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر مجروح شدند روبرو هستند و سال‌هاست هیچ پزشک متخصص زنان در درمانگاه زندان برای رسیدگی به حال آنها حضور ندارد و هیچ داروی مناسبی متناسب با بیماری آنها ارائه نمی‌شود.
اداره امور اسرای فلسطینی گفت: وضعیت سلامت «إسراء الجعابیص» بسیار بدتر از دیگر اسرای زن فلسطینی است. او ماه‌هاست به دلیل شدت جراحت ناشی از سوختگی شدید در حین بازداشت که منجر به قطعی هشت انگشت دستانش شد نیاز به عمل جراحی دارد، اما رژیم اشغالگر  از فرستادن او به بیمارستان برای انجام عمل جراحی امتناع می‌کند.

این گزارش افزود: برخی از اسرای زن حتی از ملاقات با نزدیکانشان منع می‌شوند، وعده غذایی آنها بسیار کم حجم و بی کیفیت است، ساعت‌های استحمام آنها آزاد نیست.اجازه پخت و پز غذایی برای خودشان ندارند. دوربین‌های مدار بسته هم دائما روشن است و آنها را تحت نظر دارد.

گزارش مذکور با اشاره به اعتصاب غذای اسرای مرد فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر هم گفت: هشت نفر از اسرا به «کارزار معده‌های خالی» پیوسته و اعتصاب غذا کرده اند که قدیمی‌ترین آنها «حذیفه حلبیه» است که از 53 روز پیش اعتصاب غذا کرده و وضعیت سلامت او در معرض خطر جدی است.
«طارق قعدان» از رهبران جهاد اسلامی از شهر جنین از جمله اسرای اعتصاب کننده است که حتی از نوشیدن آب اجتناب می‌کند و از دو هفته پیش اعتصاب کرده است.

قریب به شش هزار اسیر فلسطینی اعم از زن، کودک پیر و بیمار در زندان‌های رژیم اشغالگر به سر می‌برند و همگی از بدرفتاری این رژیم با آنها شکایت دارند. آنها با سهل انگاری پزشکی، شکنجه، ضرب و شتم و توهین روبرو هستند. بسیاری از آنها هم که در سلول‌های انفرادی به سر می‌برند  و اجازه ملاقات هم ندارند و از هر گونه آموزشی هم محروم هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول