اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

زیرساخت‌های مریوان متناسب با میزان گردشگران آن نیست/امکان افتتاح زودتر جاده سنندج ـ مریوان وجود دارد

سرپرست فرمانداری مریوان گفت: اگرچه این شهرستان به دلیل دارابودن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، یکی از شهرستان‌های گردشگرپذیر است اما زیرساخت‌ها متناسب با میزان گردشگران آن نیست.

زیرساخت‌های مریوان متناسب با میزان گردشگران آن نیست/امکان افتتاح زودتر جاده سنندج ـ مریوان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، آرتیکاس اقبال در حاشیه برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به استقبال بسیار خوب گروه‌های داخلی و خارجی برای شرکت در این جشنواره اظهار کرد: مردم مریوان بسان گذشته و حتی پرشورتر از دوره‌های قبلی در این اقدام و حرکت بزرگ فرهنگی و هنری حضور و مشارکت دارند.

وی اضافه کرد: چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان بعد از چهارده دوره الان به رشد و بالندگی رسیده است و این رسالت ما را برای ایجاد زیرساخت‌های بیشتر با هدف ارتقای هرچه بیشتر این جشنواره در این نقطه مرزی سنگین‌تر کرده است.

سرپرست فرمانداری مریوان افزود: فرمانداری مریوان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های خود را با توجه به این موضوع که این شهر نقطه‌ای گردشگری و به قول تجار، بندر خاکی و نیازمند زیرساخت‌های گردشگری است توسعه بیش از پیش این حوزه می‌داند.

اقبال اظهار کرد: تمام اهتمام و توان خود را برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان بکار گرفته‌ایم تا بتوانیم شاهد توسعه هرچه بیشتر این صنعت درآمدزا باشیم.

وی با بیان اینکه تعداد تخت برای اسکان در شهرستان مریوان با توجه به میزان مهمان‌ها و گردشگران به ویژه در فصول تابستان و پیک مسافر کم است، عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌ها در حوزه اسکان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری مریوان افزود: میزان تخت و امکانات اسکان در این شهرستان کافی نیست و بر همین اساس و با توجه به شمار مهمان‌هایی که در ایام مختلف به این شهرستان سفر می‌کنند باید به فکر احداث چندین محل اقامتی مانند هتل، اقامتگاه و غیره باشیم.

اقبال در مورد نگاه دولت به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان هم گفت:‌ دولت به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به عنوان یک ظرفیت برای توسعه گردشگری و اقتصادی این شهرستان نگاه می‌کند.

وی اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی به عنوان یک مطالبه اصلی و مهم از سوی مردم خود شهرستان و مهمانان و گردشگران به صورت ویژه این مهم در دستور کار دولت قرار دارد.

سرپرست فرمانداری مریوان افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت و دولتمردان این است که بتوانند هرچه زودتر جاده جدید سنندج ـ مریوان را به بهره‌برداری برسانند و بر اساس همین دیدگاه طی یکی دو سال اخیر بیشترین میزان اعتبار برای اجرای این پروژه جذب شده است.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ فنی این امکان که هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری از این پروژه مهم و استراتژیک باشیم وجود دارد و امیدواریم این جاده خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شود به بهره‌برداری برسد.

اقبال در مورد ایجاد زیرساخت‌ها برای حمل و نقل هوایی در این شهرستان مرزی هم گفت: توجیه اقتصادی برای احداث فرودگاه در مریوان وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری مریوان اضافه کرد: با توجه به اینکه این منطقه جنگلی و زمین کافی برای ایجاد فرودگاه وجود ندارد ایجاد چنین زیرساختی بسیار هزینه‌بر بوده و صرفه اقتصادی ندارد.

اقبال افزود: براساس نظر کارشناسان و صاحب‌نظران تعداد مسافرین استفاده کننده از حمل و نقل هوایی در این شهرستان نیز به آن میزان که صرفه و توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری داشته باشد، وجود ندارد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول