اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

آتش سوزی جنگل های آمازون، آمریکا را هم تهدید می کند

روند طولانی مدت آتش سوزی جنگل های آمازون و جنگل زدایی از آمریکای جنوبی می تواند تهدیدات زیست محیطی خطرناکی برای کشور آمریکا نیز به همراه آورد.

آتش سوزی جنگل های آمازون، آمریکا را هم تهدید می کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از ان بی سی نیوز، روند بی سابقه آتش سوزی جنگل های آمازون محققان و دانشمندان را به شدت نگران کرده و انها می گویند سوختن هزاران هزار درخت در جنگل امازون روند تولید گازهای گلخانه ای را شدت بخشیده و موجب انتشار گازهای سمی و دود و گرد و خاک در آمریکای شمالی نیز می شود.

اما این آتش سوزی نه تنها موجب تشدید روند گرمایش کره زمین می شود، بلکه الگوی بارش باران در قاره آمریکا را نیز تغییر خواهد داد. این تاثیر گذاری به خصوص در منطقه میانی غربی آمریکا بیشتر خواهد بود و این امر تولید محصولات غذایی مختلف را کاهش داده و اکوسیستم اقتصادی منطقه را به هم می زند.

به گفته مگ سیمینگتون مدیر بنیاد حیات وحش جهانی، جنگل آمازون به طور قطع موتور تنظیم آب و هوا در بخش های زیادی از کره زمین است و تخریب آن باعث کاهش ریزش باران در آمریکای جنوبی و دیگر نقاط دنیا می شود و دامنه این تاثیر به خصوص آمریکای شمالی را هم در بر می گیرد.

وقوع آتش سوزی در جنگل های آمازون معمولا هر سال به علت گرمای هوا اتفاق می افتد و امسال گستردگی این آتش سوزی و طولانی شدن روند خاموش کردن آن باعث انتقادهای گسترده جهانی شده و در نهایت برزیل از ارتش این کشور برای حل این مشکل کمک گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول