اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

فارس من| اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی و تعریض جاده تکاب-شاهین‌دژ

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: برای بهسازی و تعریض جاده تکاب-شاهین‌دژ یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و عملیات اجرای این طرح با سرعت خوبی در حال انجام است.

فارس من| اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی و تعریض جاده تکاب-شاهین‌دژ

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به دنبال ثبت سوژه« تکاب_شاهین‌دژ جاده یا قتلگاه؟ مسئله این است» در سامانه فارس من، خبرنگار فارس این موضوع را از مسؤولان مربوطه پیگیری کرده است.

در ادامه این سوژه آمده است که راه‌های ورودی شهر شهیدپرور شاهین‌دژ این روزها به قتلگاه اهالی این شهر تبدیل شده به طوری که تصادفات محور تکاب شاهین‌دژ تنها طی هفته اخیر ۹ کشته و زخمی داشته است.

طرح تعریض محور تکاب_شاهین دژ در قالب دو قرارداد جداگانه با عنوان تبدیل راه اصلی درجه دو به درجه یک به طول ۸۵ کیلومتر در پنج قطعه از سال ۸۶ از سمت شاهین‌دژ به تکاب و همچنین از تکاب به سمت شاهین‌دژ و احداث دو دستگاه تونل آغاز شده و در حال حاضر نیز ۱۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد که به علت عدم تخصیص اعتبار به بن‌بست رسیده است.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با این موضوع به خبرنگار فارس گفت: با توجه به اینکه جاده فعلی تکاب_شاهین‌دژ از استاندارد لازم برخوردار نیست و سراسر مسیر به مرور زمان تخریب شده، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب از اسفند ماه سال گذشته نسبت به ترمیم و لکه‌گیری این جاده اقدام کرده است.

همایون هاشمی افزود: همچنین جاده تکاب_شاهین دژ تا میاندوآب به عنوان یک طرح ملی به طول ۱۴۵ کیلومتر از سال ۸۷ با تامین اعتبار از طریق استان به پیمان‌سپاری رسیده اما متاسفانه انجام این کار سرعت عمل بسیار ضعیفی داشته است.

وی با اشاره به انجام عملیات جاده‌سازی در این جاده عنوان کرد: برای اجرای این طرح تاکنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه و با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای عمرانی در اختیار نمایندگان مجلس برای تسریع در عملیات بهسازی و تعریض جاده تکاب شاهین دژ اختصاص یافته است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح زیرسازی و آسفالت جاده شاهین‌دژ_تکاب از کیلومتر هشت تا ۱۸ در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: همچنین عملیات ساخت و آسفالت دو تونل در محور مربوطه به بهره‌برداری رسیده و زیرسازی و آسفالت از روستای چوپلو به طول ۱۰ کیلومتر تجهیز کارگاه شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: جاده‌سازی جدید حد فاصل چهارقلعه تا ساروق در مرحله آسفالت و بهره‌برداری قرار داشته و در ادامه مسیر از ساروق تا چوپلو پنج کیلومتر در حال ساخت و بهره‌برداری است.

هاشمی با اشاره به انجام عملیات در سایر محورهای تکاب از جمله تکاب دندی اضافه کرد: در این محور نیز دو طرح در سطح ملی فعال بوده و عملیات تعریض جاده در حال انجام است به طوری که محور چراغ تپه قینرجه_آغ‌دره نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به انجام عملیات زیرسازی و آسفالت‌ریزی چهار کیلومتری در محور کرفتو گفت: محور تکاب_بیجار تا قزل‌بلاغ که حوزه استحفاظی تکاب بوده تاکنون پیمان‌سپاری شده و به بهره‌برداری رسیده و عملیات تسطیح و خاک‌ریزی در محور ایران‌خواه در حال انجام بوده و بودجه لازم جهت آسفالت محور مربوطه پیش بینی و مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ۶۱۰۲۳/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول