اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

توافق جهانی برای حفاظت از کوسه‌های در حال انقراض

کشورهای جهان برای حفاظت از چندین گونه کوسه در حال انقراض با یکدیگر به توافق رسیدند تا شاهد نابودی این مخلوقات در سال‌های آینده نباشیم.

توافق جهانی برای حفاظت از کوسه‌های در حال انقراض

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، کوسه های دریایی از جمله آبزیان در معرض انقراض هستند که علاقه به شکار آنها در برخی از نقاط جهان و به خصوص چین زنگ های خطر برای انقراض این گونه جانوری را به صدا درآورده است.

در توافقنامه منعقد شده در این زمینه بر روی همکاری به منظور نجات 18 نوع کوسه، نهنگ و غیره توافق شده است. این توافقنامه به تایید دوسوم اعضای معاهده ساتیس رسیده است.

معاهده مذکور که از سال 1975 به اجرا گذاشته شده است، یک معاهده چندجانبه برای حفاظت از جانوران و گیاهان در معرض خطر است. پیش نویس این معاهده در نتیجه تصمیمی که در سال ۱۹۶۳ در گردهمایی اعضای اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت گرفته شد، تهیه گردید.

بر همین اساس، انجام مبادله های تجاری برای خرید و فروش این نوع کوسه ها محدود شده و سطوح حفاظتی خاصی برای نجات جان آنها تعریف خواهد شد. البته این تصمیم به معنای ممنوعیت کامل شکار کوسه ها و نهنگ های مذکور نخواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول