اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

علوم شناختی نیاز جامعه و فضای علمی کشور است

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) گفت: علوم شناختی علم رو به رشد و دارای مباحث ذهنی و ادراکی است که توانایی هدایت فکری جامعه را دارد و نسبت به افزایش شناخت انسان بر کارکردها و فیزیولوژی مغز کارایی دارد. این رشته اکنون نیاز جامعه و به خصوص فضای علمی کشور است که می تواند برای بسیاری از گروه های علمی راهکار داشته و نتایج قابل قبولی را به بار بیاورد.

علوم شناختی نیاز جامعه و فضای علمی کشور است

حجت الاسلام حسین علی سعدی رئیس دانشگاه امام صادق (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت بسیار بالای علوم شناختی گفت: به عقیده من باید علوم شناختی در کشور با قدرت و جدیت گسترش یابد چراکه یک رشته رو به توسعه است و ترویج آن می تواند تحول خوبی را در تاسیس رشته‌های جدید ایجاد کند.

* دانشگاه امام صادق (ع) در علوم شناختی وارد فضای مطالعاتی شده است

وی افزود: متأسفانه خیلی دیر متوجه اهمیت علوم شناختی شده و با تأخیر وارد این رشته شده ایم که در این رابطه باید بگویم دانشگاه امام صادق(ع) در حوزه دانشی پرداختن به علوم شناختی وارد فضای مطالعاتی ۵ ساله شده است و این رشته را با جدیت دنبال می کند.

* حرکت به سمت رشته های جدید و نو ظهور

وی افزود:  اگر به دنبال پیشرفت به معنای واقعی و همچنین تبدیل شدن به کشور توسعه یافته هستیم باید به سمت رشته های جدید و نوظهور حرکت کنیم، در واقع یکی از مسیرهای رسیدن به دانشگاه نسل چهارم گسترش رشته علوم شناختی است.

*علوم شناختی نیاز جامعه و فضای علمی کشور است

حجت الاسلام سعدی اضافه کرد: علوم شناختی علم رو به رشد و دارای مباحث ذهنی و ادراکی است که توانایی هدایت فکری جامعه را دارد و نسبت به افزایش شناخت انسان بر کارکردها و فیزیولوژی مغز کارایی دارد. این رشته  اکنون نیاز جامعه و به خصوص فضای علمی کشور است که می تواند برای بسیاری از گروه های علمی راهکار داشته و نتایج قابل قبولی را به بار بیاورد.

* توسعه زیرساخت های علم و فناوری با علوم شناختی

 وی ادامه داد: رشته علوم شناختی علم جدیدی است که می تواند در حوزه توسعه زیرساخت های علم و فناوری به عنوان یک جهش اطلاعات نقش آفرینی کند و به تقویت هوش مصنوعی بپردازد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول