اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

خودکفایی ایران در حوزه مترو

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه در حوزه مترو بیش از 60 در صد متکی به سازندگان داخلی هستیم،‌گفت: در تلاشیم که بومی‌سازی مترو را به بیش از 80 درصد برسانیم.

خودکفایی ایران در حوزه مترو

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری فارس، درباره میزان خودکفایی مترو در کشور اظهار داشت:‌در چند دهه بعد از انقلاب اتفاقات بسیار خوبی در حوزه مترو در کشور به وقوع پیوسته و می‌توان گفت در این بخش خودکفا هستیم.

وی افزود: در بخش تجهیزاتی مانند سیگنالینگ، سیستم‌های مخابراتی، تأمین توان و انرژی بیش از 60 درصد متکی به سازندگان داخلی هستیم و اگر حمایت‌های هدفمند از سازندگان داخلی صورت گیرد می‌توانیم در مدت کوتاهی این میزان را حتی به درصدهای بالایی برسانیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: طی 15 سال گذشته از نظر ظرفیت داخلی‌سازی ناوگان مترو به ظرفیت 30 درصد رسیده‌ایم و خوشبختانه از نظر مهندسی و صنعتی این توانمندی‌ها وجود دارد که با تمهیدات انجام گرفته این میزان را به 50 و در گام‌های بعد به 80 درصد برسانیم.

وی در مورد راه‌‌اندازی خطوط جدید مترو در پایتخت گفت: بخش غربی خط 10 قسمت مهمی از آن در منطقه 22 قرار دارد که طراحی آن آغاز شده و امیدواریم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و  حمایت از آنها این طرح هر چه سریع‌تر انجام گیرد.

امام بیان داشت:‌شرکت نمایشگاه بین‌المللی تهران کاملا از احداث بخش غربی خط 10 استقبال کرده است و برای سایر خطوط هم اگر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری فراهم شود می‌توان با سرعت احداث خطوط را انجام داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول