اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

دانش‌آموزان پیشوایی در جشنواره خوارزمی درخشیدند

دانش‌آموزان پایه هشتم مدرسه دیانت روستای طارند شهرستان پیشوا موفق به کسب رتبه سوم جشنواره کشوری نوجوان خوارزمی شدند.

دانش‌آموزان پیشوایی در جشنواره خوارزمی درخشیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، ستایش و سارا تاجیک دانش‌آموزان پایه هشتم مدرسه دیانت روستای طارند واقع در شهرستان پیشوا با کسب رتبه سوم در محور پژوهش جشنواره کشوری نوجوان خوارزمی درخشیدند. 

این دو دانش‌آموز در رابطه با موضوع پژوهش خود اظهار داشتند: موضوع مورد بررسی در این پژوهش، تاثیر کودهای شیمیایی بر آب‌های زیرزمینی بود که در ابتدا با ۳ گلدان این موضوع را تحلیل‌کردیم. 

ستایش تاجیک افزود: پس از کاشت گیاه در گلدان، کود شیمیایی به آن اضافه شد و پس از آبیاری آب مازاد و خارج شده از گلدان را تحلیل کرده و آزمایشاتی روی آن انجام دادیم.

وی ادامه داد: نتیجه آزمایشات نشانگر این بود که نیترات آمونیوم موجود از کود خارج و وارد آب شده و باعث آلودگی آن می‌شود.

سارا تاجیک در رابطه با نتایج این پژوهش گفت: پس از مشاهده و بررسی نتیجه آزمایش تصمیم گرفتیم طی آزمایش دیگری از خاک زئولیت استفاده کنیم. 

وی در ادامه بیان کرد: در خاک مورد استفاده در آزمایش دوم، میزان نیترات کمتر شده بود اما از طرف دیگر هنگامی که نیترات درخاک باقی می‌ماند منجر به آسیب زدن به خاک و گیاه‌ می‌شد.

تاجیک با تاکید بر اهمیت استفاده از این خاک افزود: پیشنهاد ما به کشاورزان این است که از این پس‌ از‌ این خاک استفاده کنند تا مواد مضر موجود در کود، حتی‌الامکان وارد آب‌های زیر زمینی نشوند چرا‌که خاک زئولیت تا حدودی می‌تواند این مواد را جذب خود کند‌.

این ۲ پژوهشگر نوجوان در پایان ضمن تشکر از مدیریت مدرسه و مربی راهنمای این پژوهش، زهرا بهادری‌راد خاطرنشان کردند: علیرغم تلاش‌های ما و مربی راهنما و مدیر مدرسه، نیاز به حضور یک استاد و مربی شیمی در این پژوهش به شدت محسوس بود که در طی انجام آزمایشات ما را هنمایی و هدایت کند. 

انتهای پیام/م/ث/30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول