اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

جدول ظرفیت پذیرش در آزمون وکالت ۹۸منتشر شد

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری جدول حاوی ظرفیت همه کانون‌های وکلا در آزمون وکالت ۹۸ و مقایسه آن با سالهای ٩۶ و ٩٧ را منتشر کرد

جدول ظرفیت پذیرش در آزمون وکالت ۹۸منتشر شد

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس شهبازی نیا جدول حاوی ظرفیت همه کانون‌های وکلا در آزمون وکالت ۹۸ و مقایسه آن با سالهای ٩۶ و ٩٧ را منتشر کرد و گفت: مجموع ظرفیت امسال در آزمون وکالت   ۳۴۵۱ نفر است که نسبت به سال گذشته ۳۷۱ نفر افزایش داشته است. 

وی گفت: در هیئت مدیره کانون ها علیرغم محدودیت های فراوان ناشی از فقدان هرگونه بهره مندی از امکانات عمومی و نیاز ظرفیت محدود پذیرش کاراموز در شعب محاکم و مراجع قضایی و با وجود مشکلات معیشتی، درصد قابل توجهی از وکلا مشکلات بیکاری جوانان را که معلول سیاست های نادرست بخش‌های دولتی و عمومی است، درک می کنند.

شهبازی نیا افزود: کانونها در روزگاری که دستگاه‌های اجرایی با صرف مبالغ هنگفت عاجز  از ایجاد حداقل اشتغال هستند،  هر سال در زمان مشخص ثبت نام و با رویکرد افزایشی تعداد قابل توجهی کارآموز می پذیرند و طی دو سال آموزش نظری و عملی آنان را آماده خدمت به مردم می کنند.

رییس اسکودا گفت: این در حالی است که به جای تشویق با انواع سنگ اندازی ها و آزار و اذیت ها از ناحیه برخی جریانات مواجهند.

وی افزود: یقین دارم که اگر این انرژی کانون های وکلا به جای دفع این همه هجمه ها و تلاش برای حفظ استقلال، آزاد می شد و در اختیار توسعه وکالت و ارتقای جایگاه آن قرار می گرفت بیشتر از این نیز موقعیت و مجال برای پذیرش و تربیت کارآموز فراهم می‌شد.

 

شهبازی‌نیا گفت: خصوصاً اگر آنان که در لوای دلسوزی مردم و فارغ‌التحصیلان چوب لای چرخ کانونها می‌گذارند دلسوزانه به کمک می آمدند تا با رفع برخی نواقص، مجال فراختری فراهم شود آنان که مسئولان هستند مسئول ساختن هستند و نباید ویران کردن بیاموزند.

وی گفت: مقایسه آماری این جدول نشان می دهد هیچ مرجع دولتی و غیر دولتی مانند کانونهای وکلا مسئولیت خود را در قبال ورود افراد به خدمت با نظم و شفافیت و با رویکرد افزایشی و بدون هرگونه اتکا به منابع عمومی انجام نمی دهد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول