اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افتتاح نخستین دهکده الگویی بوم‌گردی کشور در گیلان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان از افتتاح نخستین دهکده الگویی بوم‌گردی کشور، در زمینی به مساحت 12 هکتار با هدف ارائه آموزش‌های اثربخشِ منجر به اشتغال، هم‌زمان با هفته دولت در مرکز آموزش و سنجش مهارت‌های کشاورزی و گردشگریِ روستایی استان گیلان افتتاح می‌شود.

افتتاح نخستین دهکده الگویی بوم‌گردی کشور در گیلان

محمد حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به افتتاح دهکده الگویی بوم‌گردی کشور مرکز آموزش و سنجش مهارت‌های کشاورزی و گردشگریِ روستایی اظهار کرد: این دهکده باهدف ایجاد فرصت‌های اشتغال‌زای دارایِ ارزش‌افزوده برای روستاییان، همگام با طرح تکاپو و بر اساس مفاد تفاهم‌نامه استانداری گیلان با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه در دهکده الگویی بوم‌گردی علاوه بر آموزش و سنجش صلاحیتِ حرفه‌ای متقاضیان در حوزه‌های کشاورزی و گردشگری روستایی، احیای مشاغل بومی و کهن پیشه‌ها نیز می‌توانند برنامه داشته باشند، تصریح کرد: برگزاری رویدادها و جشنواره‌های بومی- محلی در حمایت از مهارت آموختگانِ مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، همکاری مشترک با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های آموزش منجر به اشتغال، ارائه آموزش‌های تلفیقی باهدف توسعه منابع درآمدی روستاییان، ایجاد فضای مناسب برای حمایت از استارتاپ های حوزه کشاورزی و گردشگری روستایی در این دهکده اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان  از برنامه‌های متفاوت در آیین افتتاحیه دهکده الگویی خبر داد و افزود: این آئین‌ها شامل نمایشگاه توانمندی‌های روستایی، عرضه محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی، جشنواره نوشیدنی‌های محلی، مسابقه ماهیگیری، نمایش اسب‌سواری و لافند بازی و همچنین بازی نمادین چوگان برای نخستین بار در استان گیلان می‌شود.

حسینی با اشاره به حضور مقامات عالی‌رتبه کشوری و استانی در این مراسم بیان کرد: آیین افتتاح دهکده الگویی بوم‌گردی، روز جمعه هشتم شهریور از ساعت 17 الی 22 در مرکز آموزش و سنجش مهارت‌های کشاورزی و گردشگری روستایی واقع در رشت، کیلومتر 5 جاده تهران، روبروی پمپ‌بنزین مصلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول