اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزیر خارجه قزاقستان با نمایندگان سازمان ملل در «نورسلطان»

وزیر امور خارجه قزاقستان با نمایندگان سازمان ملل متحد در شهر «نورسلطان» دیدار و در مورد همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند.

دیدار وزیر خارجه قزاقستان با نمایندگان سازمان ملل در «نورسلطان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «بیبوت آتامقول اف» وزیر امور خارجه قزاقستان با «یاکوپ بریش» و «آرتور وان دیزن» نمایندگان برنامه عمران و صندوق کودکان سازمان ملل متحد در شهر «نورسلطان» ملاقات کرد.

در جریان دیدار آتامقول اف و بریش موضوعات همکاری دو طرفه در چارچوب همکاری پنچ ساله برای سال های 2016 تا 2020، اجرای دستور کار توسعه تا سال 2030 و اهداف توسعه پایدار و همچنین توسعه سیستم ملی کمک های رسمی برای توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

آتامقول اف در این ملاقات گفت که دولت قزاقستان کارهای سیستماتیک و هدفمندی را برای اجرای «اهداف توسعه پایدار» انجام می دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: قزاقستان در ماه جولای سال جاری میلادی نخستین گزارش داوطلبانه ملی در زمینه اجرای اهداف توسعه پایدار در چارچوب همایش سیاسی در شهر نیویورک را معرفی کرد.

بریش به نوبه خود با ابراز خوشحالی از افزایش مستمر سطح همکاری قزاقستان و برنامه عمران سازمان ملل در مورد فعالیت این برنامه، فعالیت های جاری و پروژه ها در این کشور مذاکراتی را صورت داد.

نماینده دائم برنامه عمران ملل متحد علاوه بر این از دولت قزاقستان برای ارائه ساختمان جدید در شهر آلماتی که در آن آژانس های مختلف سازمان ملل واقع شده‌اند، ابراز قدردانی کرد.

وزیر خارجه قزاقستان امروز همچنین با «آرتور وان دیزن» نماینده تازه تعیین صندوق کودکان ملل متحد در قزاقستان ملاقات کرد.

طرف قزاقی در جریان این دیدار از کمک های صندوق کودک ملل متحد به دولت قزاقستان در زمینه حمایت از کودکان ابراز تشکر کرد و به تداوم همکاری یونسیف در سال جاری میلادی با دولت قزاقستان از طریق اجرای برنامه و پروژه های متمرکز به توسعه عدالت برای کودک و نوجوان و غیره اشاره کرد.

برنامه عمران ملل متحد در سال 1993 میلادی فعالیت های خود در قزاقستان آغاز کرده است.

در اکتبر سال 1994 میلادی توافقنامه همکاری میان دولت قزاقستان و برنامه عمران ملل متحد به امضا رسید که جهات اولویت دار فعالیت این برنامه در قزاقستان را در برمی گیرد.

یونیسف کار خود در قلمرو قزاقستان را در سال 1992 شروع و در سال 1999 میلادی مراسم افتتاح نخستین دفتر منطقه ای برای کشورهای آسیای مرکزی و قزاقستان در شهر آلماتی برگزار شد.

دفتر صندوق کودکان ملل متحد در شهر نورسلطان در سال 2001 میلادی افتتاح شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول