اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فعالیت 25 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی خراسان رضوی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی از فعالیت 25 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد که در ایام نوروز به‌دلیل حجم بالای مسافران و زائران به 46 پایگاه می‌رسد.

فعالیت 25 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، سید مجتبی احمدی عصر امروز در حاشیه آغاز عملیات اجرایی پروژه پایگاه امداد و نجات بین‌شهری شهید کلاهدوز در جمع خبرنگاران گفت: وظیفه و اولویت جمعیت هلال‌احمر، امداد و نجات در حوادث، سوانح و بلایا بوده و بعد حوادث ترافیکی و جاده‌ای را شامل می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی با یادآوری اینکه در حال حاضر 25 پایگاه امداد و نجات بین‌شهری در محورهای مواصلاتی استان فعال هستند، بیان کرد: امدادگران و نجاتگران جمعیت به ارائه کمک‌های اولیه، اسکان و تغذیه اضطراری، رهاسازی و انتقال مصدوم در حوادث ترافیکی و همچنین ارزیابی اولیه از حوادث و بلایای طبیعی مشغول هستند.

وی با بیان اینکه در ایام تابستان 9 پایگاه موقت به این پایگاه‌ها اضافه می‌شود و در نوروز نیز به‌دلیل حجم بالای مسافران تعداد پایگاه‌ها به 46 می‌رسد، افزود: این استان دارای یک پایگاه امداد و نجات هوایی است و 4 مجموعه عملیاتی اورژانس هوایی دارد که وضعیت استانداردی نیست اما نسبت به بسیاری از استان‌ها در جایگاه بهتری قرار داریم.

احمدی با اشاره به اینکه پایگاه‌های امداد و نجات کوهستان در خراسان رضوی ثابت نبوده و به‌صورت فصلی و سیار امدادرسانی می‌کنند، یادآور شد: در راه‌های کوهستانی و مناطق صعب‌العبور نیشابور و چناران این پایگاه‌ها فصلی دایر می‌شود اما در منطقه شمخال باجگیران به‌صورت سیار و مواقع بحران فعالیت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی با بیان اینکه در قانون جدید مسئله جستجو و نجات با همکاری فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی برعهده جمعیت هلال‌احمر گذاشته‌ شده است، تأکید کرد: اگر منابعی مثل تجهیزات، آمبولانس و خودروی نجات تأمین شود می‌توان بر اساس حادثه‌خیزی و تعداد حوادث در مناطقی مثل شمخال هم پایگاه امداد و نجات کوهستان دایر کرد.

وی ایجاد پایگاه امداد و نجات بین‌شهری شهید کلاهدوز در روستای آلماجق شهرستان قوچان را خط مقدمی برای ستاد بحران در حوادث جاده‌ای دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 17 هزار نفر در سوانح جاده‌ای کشته‌ شده‌اند یعنی به‌طور میانگین 47 نفر در روز که این آمار نگران‌کننده است، بنابراین باید با آموزش و اطلاع‌رسانی در مسیر کاهش این آمار حرکت کرد.

ضرورت ایجاد پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در منطقه استراتژیک درگز ـ امامقلی

فرماندار قوچان نیز در این مراسم با بیان اینکه آلماجق دارای موقعیت استراتژیک از نظر آب و هوایی و لزوم خدمات‌رسانی سریع و به‌موقع به مترددین است، گفت: اولین هدف ایجاد پایگاه امداد و نجات بین جاده‌ای، ایجاد آرامش خاطر برای مسافرین امام رضا(ع) است و پس‌ از آن امدادرسانی به‌سانحه دیدگان در کمترین زمان ممکن صورت بگیرد.

هادی رجایی‌نیا یادآور شد: محور قوچان به درگز و بالعکس در منطقه امامقلی دارای شرایط استراتژیک در زمینه تردد، سوانح و آمار بالای فوتی‌ها در حوادث جاده‌ای است که نیاز است یک پایگاه امداد و نجات بین جاده‌ای برای امدادرسانی راحت به آسیب‌دیدگان در این مسیر ایجاد شود.

گفتنی است؛ کلنگ پروژه پایگاه امداد و نجات بین‌شهری آلماجق یادمان شهید کلاهدوز در زمینی با مساحت 3 هزار مترمربع در زیربنای 230 مترمربع با اعتبار 11 میلیارد ریال به زمین زده‌ شده که در مرحله اول یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی به این پروژه تخصیص پیدا کرد.

انتهای پیام/ 70043

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول