اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

150 جهادگر دانشجو اوقات خود را با خدمت، غنی‌سازی می‌کنند

150 جهادگر دانشجوی بسیجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب کانون جهادی صراط الحمید تصمیم گرفته‌اند دو هفته از تعطیلات تابستانی خود را با خدمت به مردم روستاهای محروم منطقه کلات غنی‌سازی کنند.

150 جهادگر دانشجو اوقات خود را با خدمت، غنی‌سازی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب کانون جهادی صراط الحمید تصمیم گرفته‌اند دو هفته از تعطیلات تابستانی خود را با خدمت به مردم روستاهای محروم منطقه کلات غنی‌سازی کنند. 

مسؤول بهداشت و درمان اردوی جهادی صراط الحمید گفت: این اردو با حضور 150 نفر از دانشجویان جهادگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در 80 کیلومتری مشهد و در روستاهای محروم منطقه ی زاوین در حال برگزاری است.

صالح توکلی افزود: در بخش بهداشت و درمان این اردو، واحدهای مستقر در مدرسه‌های روستایی، خدمات مامایی، پزشکی و بینایی‌سنجی را به‌مردم این روستاها ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: واحدهای سیّار نیز به‌صورت خانه به خانه به سراغ روستاییان رفته و ضمن غربالگری قند و فشار خون، آموزش‌های مرتبط با فرهنگ سلامت و خدمات فیزیوتراپی را ارائه می‌کنند. 

مسؤول واحد عمرانی اردوی جهادی صراط الحمید را در حالی یافتیم که سخت مشغول کمک به ساخت حسینیه روستای امیرآباد بود.

مهدی محمدی با اشاره به اینکه صراط الحمید در سال جاری برای نخستین‌بار خدمات عمرانی ارائه می‌دهد، گفت: کار ما در بخش عمرانی اردو به سه قسمت تقسیم می‌شود که شامل ساخت حسینیه که در مرحله ی پی‌ریزی قرار دارد، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی در روستای امیرآباد، دیوارنویسی و رنگ‌آمیزی مدارس روستایی زاوین و تکمیل سرویس‌های بهداشتی مدرسه روستای طاهرآباد ترک‌ها است.

مسؤول واحد فرهنگی اردوی جهادی صراط الحمید و تیم همراهش در مدرسه کانکسی روستای طاهرآباد ترک‌ها مشغول رنگ‌آمیزی بودند تا مدرسه را برای مهر آماده کنند. وی افزود: تیم ما شامل 15 نفر است و بچه‌ها بسیار با قوت و پرتلاش به‌کار ادامه می‌دهند، البته گرمای هوا و کار مداوم از صبح تا 5 عصر، کار ساخت را سخت کرده است. 

زینب آذرمجو در تشریح فعالیت‌های فرهنگی این اردوی جهادی گفت: در این اردو برای بچه‌های روستا کلاس‌های قرآن، کاردستی و نمددوزی، دستبند سازی، معارف نهج‌البلاغه، احکام، آموزش بهداشت و کمک‌های اولیه، روبان‌دوزی، عروسک‌سازی، زبان مقدماتی و کتابخوانی برگزار می‌کنیم. 

گفتنی است؛ اردوی جهادی صراط الحمید با نام «غنی‌سازی صد درصد» به‌همّت بسیج دانشجویی علوم پزشکی مشهد در روستاهای محروم منطقه  کلات در حال برگزاری است. بخش عمومی این اردو که شامل فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، بینایی‌سنجی، فیزیوتراپی، غربالگری قند و فشار خون، مامایی و پزشک عمومی است تا 9 شهریورماه ادامه می‌یابد و پس از آن، مسیر خدمت‌رسانی به‌مردم محروم با برگزاری بخش تخصصی دندان‌پزشکی تا 14 شهریور دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول