اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

توفان با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز سرعت لحظه ای وزش باد در زابل به 119 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار دید افقی را به شدت کاهش داد.

توفان با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار داشت: صبح امروز بر سرعت وزش بادهای 120 روزه در شمال سیستان و بلوچستان افزوده شد به طوریکه تا ساعت 10:30 صبح امروز  بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 119 کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: وزش این باد دید افقی در محدوده ایستگاه فرودگاهی زابل را به 2 هزار و 500 متر کاهش داد و سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به 1247 میکروگرم بر مترمکعب  یعنی 8 برابر حد مجاز برسد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شرایط در زهک بدتر از زابل است، گفت: وز ش باد شدید در زهک تبدیل به توفان گردوخاک شد و شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر را به 600 متر کاهش داد.
وی ادامه داد: وزش توفان در شمال استان موجب کاهش شدید دید افقی در برخی محورهای مواصلاتی این منطقه نظیر زهک-زابل، زهک-هیرمند، هیرمند-زابل و بخش هایی از محور زاهدان-زابل شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های عددی وزش بادهای شدید 120 روزه و گاهی توفان گردوخاک تا اواخر هفته آینده در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد.  

حیدری اضافه کرد: انتظار می رود سرعت وزش باد صبح ها از شدت بیشتری برخوردار باشد.

وی افزود: اثرات این بادها علاوه بر منطقه سیستان، نواحی مرکزی و مرزهای غربی و شرقی  سیستان و بلوچستان را نیز با شدت کمتر در برخواهد گرفت.

انتهای پیام/3130/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول