اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شرط اصلی مداحی اخلاص است

مداح شاخص استان هرمزگان ، شرط اول مداحی را اخلاص عنوان کرد و گفت: شرط دوم مداحی، صدای خوب است که یک مداح باید از آن برخوردار باشد و علاقه به مداحی و تمرین هم از شروط دیگر است.

شرط اصلی مداحی اخلاص است

مجتبی عابدینی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت:  از مسجد امام حسین علیه السلام روستای بوندر خورگو که به همت مرحوم حاج علی مظفری احداث شد فعالیت‌های مذهبی خود را شروع کردم و ذکر «حسین حسین» را یاد گرفتم و پایگاه اول من همان مسجد است که بسیار به آن علاقه دارم و ظهر تاسوعا و عاشورا را در آن به عزا می‌نشینم.

 وی در ادامه افزود: پایگاه دوم من مسجد فاطمیه است که از سنین نوجوانی در آنجا فعالیت داشته‌ام و پایگاه سومم مسجد نیز صاحب الزمان(عج) محله الشهدا بندرعباس «محله پدری‌ام» است.

مداح شاخص استان هرمزگان بیان کرد: پایگاه و هیئت رسمی که هم اکنون در آن فعالیت دارم هیئت سفینه النجاه واقع در حسینیه نجات بندرعباس است.

عابدینی گفت: پدرم از ذاکران و نوحه خوانان قدیمی است که یکی از ذاکران مسجد امام حسین خورگو بود و من از ایشان راه و رسم نوکری را  آموخته ام.

وی اضافه کرد: به مدد اهل بیت علیهم السلام اکثر اشعار و سبک‌هایی را که میخوانم  سروده خودم است، همچنین نوحه‌هایی به لهجه بندری سروده و خوانده ام که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

این مداح هرمزگانی، شرط اول مداحی را اخلاص عنوان کرد و گفت: شرط دوم مداحی، صدای خوب است که یک مداح باید از آن برخوردار باشد و علاقه به مداحی و تمرین هم از شروط دیگر است.

عابدینی اضافه کرد: جوان هیئتی و نوکر امام حسین علیه السلام نه تنها افسرده نیست بلکه سرزنده‌تر و بانشاط‌تر از دیگران است.

وی ادامه داد: امام راحل  فرمودند «هر چه داریم از محرم و صفر است» و واقعا این جمله کلیدی هر سال بروز و ظهور بیشتری دارد چراکه دشمن به ویژه در سال‌های اخیر با هزینه‌های هنگفت و با وجود فضای مجازی و ماهواره بشدت سعی در تخریب عزاداری و فعالیت‌های هیئت‌ها دارد.

مداح شاخص هرمزگانی ابراز داشت: منکر این نیستم که برخی هیئت‌ها هر چند محدود؛شیوه عزاداری و هیئت‌داری را به صورت موهن اجرا می‌کنند که این‌ها همه کار شیعه انگلیسی است.

عابدینی بیان داشت: خداوند اراده فرمود یوسف نبی از دل چاه بیرون آمد و عزیز مصر شد  همان خدا اراده فرموده امام حسین(ع) عزیز شود و با وجود همه دشمنی‌ها، توطئه‌ها، شبهه‌افکنی‌ها هر سال محرم و پیاده‌روی اربعین باشکوه‌تر از قبل برگزار می‌شود و نام زیبای امام حسین (ع) در عالم طنین انداز می‌شود، این اراده خداوند است و کسی نمی‌تواند با اراده خدا در بیفتد.

وی بیان کرد: از سن ۹ سالگی در رشته اذان و قرائت قرآن فعالیت داشتم و مقام اول شهرستان و استان را کسب کرده ام و  از سن ۱۴ سالگی به فعالیت‌های مداحی روی آوردم و از تجربیات استاد فراهانی در امر مداحی بهره برده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: هئیت و عزاداری خوب است اما باید حواسمان باشد که نماز مان را تحت تاثیر قرار ندهد و به نماز توجه بیشتری کنیم.

گفتنی است، گردهمایی هیئت‌های مذهبی، مداحان و شعرای آئینی استان هرمزگان صبح پنجشنبه برگزار و از ۴ تن از مداحان استان هرمزگان به نام‌های مجتبی عابدینی، اسماعیل تذرو، داود عبادی و عبدالرحمن ذاکری به عنوان مداحان شاخص استان تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/88052

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول