اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نقش پیام‌های مکتب عاشورا بر چهره شهر

40 درس از مکتب عاشورا در قالب پیام‌های فرهنگی در شهر سمنان اکران شد.

نقش پیام‌های مکتب عاشورا بر چهره شهر

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، با اکران پیام‌های فرهنگی با مضمون 40 درس از مکتب عاشورا در سیمای شهر وارد ماه محرم شد.

عباس بابایی با اشاره به اینکه سیمای شهر در سمنان در ماه محرم مزین به پیام‌های عاشورایی شد، تصریح کرد: ماه‌های محرم و صفر فرصت مغتنمی است تا درک جامع‌تری از فلسفه قیام اباعبدالله (ع) پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه قیام اباعبدالله (ع) و نهضت عاشورا درس‌های بسیاری بر ای همه مسلمانان و آزادگان جهان دارد، هدف از این کار فرهنگی را آشنایی بیشتر شهروندان با مکتب عاشورا دانست.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان افزود: با بهره‌مندی از سخنان گوهربار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در قالب پیام‌های فرهنگی تلاش شده تا جنبه‌های مختلف امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان مهم‌ترین درس عاشورا به‌صورت جملات کوتاه از فرمایشات گوهربار حضرت در معرض دید شهروندان قرار داده شود.

بابایی بیان کرد: پیام‌های فرهنگی با موضوع 40 درس از مکتب عاشورا در قالب تابلوهای استندی در شهر اکران شد.

غروب سرخ در سمنان

مراسم‍‌ عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت سیدالشهدا (ع) با عنوان غروب سرخ در دهه اول محرم در سمنان برپا می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان ضمن تسلیت به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان از برگزاری آیین عزاداری با عنوان غروب سرخ در سمنان خبر داد.

بابایی با اشاره به اینکه این مراسم در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان و مصائب اهل‌بیت امام حسین (ع) پس از واقعه عاشورا در سمنان برپا می‌شود، گفت: این آیین از شنبه نهم شهریورماه ساعت 22:30 در سالن وحدت واقع در بلوار 17 شهریور آغاز و به مدت 10 شب ادامه دارد.

وی اظهار کرد: این مراسم با سخنرانی محسن امامی و با مداحی مداحان برجسته کشوری علی‌اکبر عرب‌زاده، مهدی فاطمی‌نیا و سهیل گوهری برگزار می‌شود و به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی خواهند پرداخت.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، ماه محرم را فرصتی برای زنده نگه داشتن واقعه عاشورا و حماسه شهدای کربلا ارزش‌ها و فضایل دینی عنوان کرد و افزود: ماه محرم درس معرفت، انسانیت، شرافت، عزت و آزادگی، را به انسان می‌آموزد؛ بنابراین باید این فرصت را غنیمت بدانیم و به‌گونه‌ای عمل کنیم که نهضت عاشورا را زنده نگه داریم.

بابایی هدف از برگزاری برنامه‌های عزاداری را ترویج فرهنگ غنی عاشورا و بیان اهداف قیام امام حسین (ع) عنوان کرد.

وی از تمام عاشقان اباعبدالله (ع) و ارادتمندان به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) برای حضور گسترده و باشکوه در این مراسم معنوی دعوت کرد.

انتهای پیام/2568/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول