اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیین سنتی صلا بر فراز گلدسته‌های حرم رضوی اجرا ‌شد

هم‌زمان با نخستین روز ماه محرم الحرام، آیین سنتی صلا با حضور خادمان بارگاه امام رضا(علیه‌السلام) بر فراز گلدسته‌های حرم مطهر رضوی انجام ‌شد.

آیین سنتی صلا بر فراز گلدسته‌های حرم رضوی اجرا ‌شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، هم‌زمان با نخستین روز ماه محرم الحرام، آیین سنتی صلا با حضور خادمان بارگاه امام رضا(علیه‌السلام) بر فراز گلدسته‌های حرم مطهر رضوی انجام ‌شد.

در این آیین سنتی که سابقه 300 ساله در آستان قدس رضوی دارد، خادمان بارگاه منور رضوی بر سر 6 گلدسته ایوان عباسی، گوهرشاد و گلدسته کنارگنبد مطهر نوای «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» را هم‌خوانی کردند و فرا رسیدن ماه محرم و ماه عزا را به مردم اطلاع دادند.

در این مراسم که ساعاتی پس از طلوع آفتاب آغاز شد، خدام بارگاه منور رضوی اذن شروع مراسم عزاداری ماه محرم را از ساحت قدسی حضرت ثامن الحجج(علیه‌السلام) گرفتند و مردم را برای شرکت در این مراسم دعوت کردند.

همچنین از روز گذشته حرم مطهر رضوی نیز به ‌عنوان کانون اصلی شهر مشهد برای عزاداران و سوگواران اباعبدالله الحسین(ع) و شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) سیاه‌پوش عزای حضرت سید الشهدا(ع) شده است و برنامه‌های مختلف مذهبی و عزاداری به همین مناسبت اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 70058

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول