اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

۶۲ درصد دانشجویان کوثر غیربومی‌اند / افزایش ۲ خوابگاه از مهرماه

رئیس دانشگاه کوثر خراسان شمالی وضعیت دانشجویان این دانشگاه را ۶۲ درصد غیربومی اعلام کرد و گفت: برای ترم آینده با افزایش 2 باب خوابگاه، تعداد مراکز سرای دانشجویی در بجنورد به ۷ مورد می‌رسد.

۶۲ درصد دانشجویان کوثر غیربومی‌اند / افزایش ۲ خوابگاه از مهرماه

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد علیرضا حسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: محرم آغاز حرکت است؛ و ماهی است برای واکاوی درون خود و باید توجه کرد به اینکه نماز حسینی بر عزا حسینی و شعور حسینی بر شور حسینی ترجیح و تقدم دارد.

وی از کسب مجوز دو رشته در مقطع کارشناسی خبر داد و افزود: در امسال موفق به مجوز حضور دو رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه کوثر شدیم  و از ترم مهر امسال در رشته‌های ادبیات فارسی (گرایش ادبیات روایی) در کارشناسی ارشد و مترجمی زبان در مقطع کارشناسی ثبت‌نام‌ها انجام خواهد پذیرفت و دنبال رشته‌هایی هستیم که بازار کار داشته باشد.

رئیس دانشگاه کوثر خراسان شمالی با اشاره به انواع نسل‌های دانشگاهی بیان کرد: دانشگاه‌های نسل اول بر پایه آموزش بوده است و دانشگاه‌های نسل دوم و سوم بر پایه پژوهش و کارآفرینی بوده است ولی دانشگاه‌های نسل چهارم باید دانشگاه‌هایی باشد که بر پایه نیازهای صنعت و جامعه باشد و در دانشگاه کوثر ما به دنبال حضور همچنین رشته‌هایی هستیم و رشته مدیریت‌های کسب‌وکارهای کوچک و رشته گردشگری در دست‌کار دانشگاه کوثر است.

وی افزود: دانشگاه کوثر فاقد فضای آموزشی، پژوهشی و خوابگاهی مناسب است تمامی اماکن مورد استفاده دانشگاه استیجاری است.

حسینی در ادامه بیان کرد: در سایت اداری تخته ارکان زمینی به مساحت ۸۷ هکتار در سفر مقام معظم رهبری به دانشگاه کوثر تعلق‌گرفته که اعتبار ۶ میلیارد تومانی برای ساخت این پروژه دیده‌شده و این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد در حال نیمه ساخت بوده و نیازمند ۱۲ میلیارد اعتبار برای اتمام ساخت است.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار دانشجو در دانشگاه کوثر در حال تحصیل هستند و این افراد بهترین مبلغان برای معرفی استان بوده اند، بیان کرد: ۶۲ درصد دانشجویان ما غیربومی هستند و ۳۰ میلیون تومان به دانشجویان کم‌بضاعت کمک شده و برای ترم جدید تعداد خوابگاه‌ها از پنج خوابگاه به هفت خوابگاه افزایش پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه کوثر خراسان شمالی در انتها با اشاره به اینکه سرانه اعتباری دانشجویی پایین است گفت: خراسان شمالی نسبت به بقیه کشور از سرانه پایین‌تری برخوردار بوده و سرانه دانشگاه کوثر از بقیه دانشگاه‌های استان و کشور پایین‌تر است که سرانه دانشگاه کوثر به ازای هر دانشجو ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول