اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

عرضه کتب دانش‌آموزان زنجانی در 60 کتابفروشی

رئیس اتحادیه نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر فروشان زنجان گفت: طبق برنامه کتاب‌های درسی در 60 مغازه و کتابفروشی عرضه می‌شود.

عرضه کتب دانش‌آموزان زنجانی در 60 کتابفروشی

فریدون رستمخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از آغاز توزیع کتب درسی دانش‌آموزان خبر داد و اظهار کرد: طبق برنامه کتاب‌های درسی در 60 مغازه و کتابفروشی عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر فروشان زنجان با بیان اینکه کتاب‌های توزیعی مربوط به پایه‌های تحصیلی هفتم، هشتم و نهم سال تحصیلی است، گفت: امسال برخلاف سنوات گذشته کسری از نظر کتاب‌ها نداریم.

وی با اشاره به اینکه قیمت کتب تحصیلی در پایه‌های تحصیلی اعلامی مشخص است، اضافه کرد: قیمت کتب تحصیلی پایه هفتم ویژه دختران 45 هزار تومان و پسران 44 هزار و 250 تومان، پایه هشتم ویژه دختران 36 هزار و 800 تومان و ویژه پسران 37 هزار و 800 تومان و پایه نهم نیز هم برای دختران و هم پسران به قیمت 39 هزار و 300 تومان عرضه می‌شود که طبق برآورد قیمت‌ها نسبت به سال قبل در حدود 10 درصد افزایش یافته است.

*فروشندگان حق افزایش قیمت کتاب را ندارند

رستمخانی با اشاره به اینکه قیمت کتاب‌ها نیز همان قدری است که در پشت جلد نوشته شده است، اضافه کرد: تأکید می‌کنیم که هیچ نمایندگی حق دریافت وجه اضافه را ندارد و از طرفی خدماتی مانند جلد، پلاستیک، دفتر، مداد، خودکار و یا منگنه کردن منوط به رضایت خانواده‌ها است و هیچ نمایندگی حق ندارد خانواده‌ها را تحت فشار قرار دهد.

رئیس اتحادیه نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر فروشان زنجان در ادامه به بحث فروش نوشت افزار نیز اشاره کرد و گفت: عرضه نوشت افزار نیز مطابق سنوات گذشته ادامه دارد و با توجه به فرا رسیدن فصل مدارس بازار این نوع محصولات داغ‌تر شده است.

وی با اشاره به اینکه داغ بودن بازار عرضه لوازم التحریر به معنای افزایش فروش آن نیست، گفت: هر سال همزمان با شهریور ماه عرضه لوازم التحریر را داریم اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت کاهش قابل توجه فروش این محصولات در سال تحصیلی جاری است.

رستمخانی با اشاره به اینکه به علت افزایش 3 برابری قیمت نوشت افزار خانواده‌ها توان خرید لوازم مورد نیاز برای تحصیل فرزندان خود را ندارند، گفت: بر همین اساس همزمان با افزایش سه برابر قیمت فروش به یک سوم رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه از نظر عرضه لوازم التحریر مشکلی در استان وجود ندارد، تصریح کرد: مشکل اصلی در این حوزه افزایش قیمت‌هاست که موجب رکودی قابل توجه بازار شده است.

رستمخانی افزود: به علت وضعیت نوسانی موجود در قیمت لوازم التحریر، خانواده‌ها نیز قناعت بیشتری خرج داده و طبق سنوات گذشته خرید نکرده و یا به اندازه نیاز خرید می‌کنند.

رئیس اتحادیه نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر فروشان زنجان با اشاره به سایر علل کسادی بازار لوازم‌التحریر گفت: ذکر این نکته ضروری است که علاوه بر افزایش قیمت برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و تداخل صنفی نیز موجب کسادتر شدن بازار لوازم التحریر فروشان شده است.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول