اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تذکر نماینده مجلس به غلامی به خاطر افزایش شهریه دانشگاه آزاد

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس به وزیر علوم به خاطر افزایش شهریه دانشگاه آزاد تذکر داد.

تذکر نماینده مجلس به غلامی به خاطر افزایش شهریه دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی به منصور غلامی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به خاطر افزایش شهریه دانشگاه آزاد تذکر داد.

 متن کامل تذکر نماینده شاهین‌شهر به منصور غلامی به شرح زیر است:

خلاصه تذکر:

افزایش سرسام‌آور شهریه دانشگاه آزاد با کدام اصول و موازین منطقی صورت می‌پذیرد؟

شرح تذکر:

جناب آقای وزیر!

افزایش 300 تا 400 درصدی شهریه تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد به ویژه رشته‌های پزشکی و رشته‌های مرتبط با آن، با افزایش حقوق کدام قشر هماهنگ است. چرا با این اقدامات شرایط تحصیل در بعضی رشته‌ها را برای اقشار خاصی تعیین می‌کنند. به طور مثال هزینه یک ترم تحصیلی دانشجویان انتقالی در رشته‌ دندانپزشکی از 12 میلیون تومان به 36 میلیون تومان افزایش داشته است. لطفا بررسی و رسیدگی نمایید.

وی همچنین در تذکر دیگری به محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد که پاسخ جنابعالی به تذکر مورخ چهارم تیرماه 98 در خصوص رفع مشکل قرارداد بازرسان ادارات کار به دلایل زیر مسموع نمی‌باشد.

متن کامل تذکر حاجی دلیگانی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرح زیر است:

شرح تذکر:

1- در حال حاضر در اکثر استان‌ها (خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، مازندران، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، کرمان و...) یکسان سازی بر پایه 16 میلیون ریال، 17 میلیون و 100 هزار ریال، 18 میلیون و 100 هزار ریال، 17 میلیون و 900 هزار ریال و... صورت پذیرفته و صرفا در استان‌های تهران، اصفهان، کردستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، گیلان و بوشهر اقدامی صورت نپذیرفته که با توجه به ارقام متفاوت قراردادها در استان‌های مختلف و پرداختی‌های متفاوت کاملا بی‌مفهوم می‌باشد.

2- در رای دیوان عدالت اداری به صراحت اعلام شده که بازرسان جزء مستخدمین پیمانی و رسمی نبوده و جزء تبصره 32 قانون مدیریت خدمات کشوری محسوب می‌شوند. پس بنابراین پایه قرارداد کارگری (15 میلیون و 160 هزار ریال) برای این نیروها کاملا غیرقانونی و حداقل می‌بایست بر اساس 15 میلیون و 650 هزار ریال تنظیم گردد.

3- در حال حاضر در استان اصفهان دو نوع قرارداد کارگری برای بازرسان (به صورت غیرقانونی) و خدمات کشوری بر پایه 16 میلیون و 700 هزار ریال برای سایر نیروها تنظیم گردیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول