اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن بر خلاف بحرین از لبنان مقابل رژیم صهیونیستی حمایت کرد

وزیر خارجه اردن ضمن ابراز نگرانی از تحولات لبنان بر ضرورت احترام به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و احترام به حاکمیت لبنان تأکید کرد.

اردن بر خلاف بحرین از لبنان مقابل رژیم صهیونیستی حمایت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از آنکه وزیر خارجه بحرین پاسخ حزب‌الله به حملات اخیر رژیم صهیونیستی را «تجاوز» خواند، اردن بر خلاف منامه از لبنان حمایت کرد.

طبق این گزارش، اردن این موضع خود را در جریان دیدار «مارگوت والستروم» وزیر خارجه سوئد با ایمن الصفدی همتای اردنی در «اَمان» اعلام کرد.

الصفدی روز یکشنبه (دیروز) در این دیدار درباره تحولات لبنان گفت: «امروز با نگرانی شدید تحولات لبنان را دنبال می‌کردیم و ما در اردن بر ضرورت احترام به قطعنامه بین‌المللی ۱۷۰۱ و احترام به حاکمیت لبنان و حفظ امنیت آن تأکید می‌کنیم و درباره تبعات تشدید تنش‌ها هشدار می‌دهیم».

قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل که در سال ۲۰۰۶ برای پایان دادن به جنگ حزب‌الله و رژیم صهیونیستی به تصویب درآمد از رژیم صهیونیستی و لبنان می‌خواهد تا از «آتش‌بس دائم و صلح پایدار» حمایت کنند و به خط آبی پایبند باشند و بر تمامیت ارضی لبنان و حاکمیت و استقلال سیاسی آن در محدوده‌ مرزهای بین‌المللی تأکید می‌کند.

حزب‌الله لبنان روز گذشته در واکنش به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی، یک خودروی زرهی ارتش این رژیم را در شمال فلسطین اشغالی هدف موشک ضدتانک قرار داد. این اقدام در واکنش به چندین تهاجم رژیم صهیونیستی از جمله حمله با پهپاد به جنوب بیروت و همچنین حمله هوایی به سوریه که به شهادت دو عضو حزب‌الله منجر شد، صورت گرفت

طبق گزارش خبرگزاری (پترا)، وزرای خارجه اردن و سوئد در این دیدار بحران مالی آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی(آنروا) را بررسی و درباره تلاش برای جذب حمایت‌های مالی و سیاسی از این آژانس توافق کردند.

در این دیدار تحولات منطقه‌ای از جمله بحران سوریه و مسئله فلسطین بررسی شد و الصفدی بر ضرورت تشدید تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل سیاسی مورد قبول سوری‌ها به منظور حفظ وحدت سوریه و انسجام آن و فراهم شدن زمینه بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری تأکید کرد.

وزیر خارجه اردن همچنین پایان دادن به بحران یمن از طریق گفت‌وگوی سیاسی بر اساس توافقنامه استکهلم و مرجعیت‌های مورد اعتماد را ضروری برشمرد.

الصفدی همچنین راه‌حل دولت را بهترین راه‌حل منازعه فلسطینی-اسرائیلی دانست و درباره تبعات تجاوزات صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی و تلاش‌های آن‌ها برای تغییر هویت عربی-اسلامی و مسیحی اماکن مقدس هشدار داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول