اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«سریع و خشمگین» گیشه چین را از آمریکا پیش انداخت

فیلم «هابز و شا» دنباله «سریع و خشمگین» در دومین هفته اکران در سینماها گیشه چین را از آمریکای شمالی پیش انداخت.

«سریع و خشمگین» گیشه چین را از آمریکا پیش انداخت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، بنابر داده‌های شرکت توزیع و نمایش «آرتیسان گِیت‌وِی» فیلم «هابز و شا» با فروش ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری برای دومین هفته متوالی در صدر گیشه چین قرار گرفت.

البته این میزان فروش در مقایسه با فروش ۱۰۱ میلیون دلاری اکران افتتاحیه فیلم، کاهشی بزرگ محسوب می‌شود. اما کسب سرعتی رقم کلی ۱۶۴ میلیون دلاری بدین معناست که  این رقم که در ۱۰ روز اکران در چین به دست آمده با رقم ۱۵۷ میلیون دلاری سینماهای آمریکای شمالی در ۳ هفته، از موفقیتی بالاتر برخودار است.

بنابر این آمار همچنین فیلم «هابز» را در رده دهمین فیلم پرفروش سال کشور چین قرار می‌دهد که از این جنبه هم از فیلم «کاپیتان ماروِل» عبور کرده است. اما احتمال می‌رود که پیش از رسیدن به فروش ۲۰۰ میلیون دلاری و کسب جایگاه هفتم، به پایان راه برسد.

چارت فعلی شامل دو فیلم می‌شود که به آسانی از امتیاز پایه فراتر رفته اند که یکی فیلم انیمیشن «نی ژا» در جایگاه دوم پس از شش هفته اکران است و دیگری فیلم اکشن میهن‌پرستانه با عنوان «شجاع‌ترین» است.

«نی ژا» با فروش آخر هفته ۱۶ میلیون دلاری به مجموع ۶۶۴ میلیون دلار رسید. «شجاع‌ترین» با فروش ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری از جمعه تا یکشنبه در جایگاه سوم گیشه چین قرار گرفت. این فیلم که پنجمین هفته اکران خود را پشت سر می‌گذارد در مجموع تا کنون ۲۳۱ میلیون دلار فروش داشته است.

با این وجود استقبال مردم چین به میزان ۲.۸ درصد در مقایسه با همین بازه زمانی در سال قبل با کاهش مواجه شده و فروش کلی هشت‌ماهه امسال در گیشه چین ۶ میلیارد و ۳۲۰ میلیون دلار بوده است.

مکان چهارم گیشه چین به فیلم اکشن جنایی با موضوع سرقت اتومبیل می رسد که ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش داشته است.

«شام نیمه‌شب» فیلمی درام به کارگردانی هنرپیشه هنگ‌کنگی «تونی لیونگ کا فای» توانست با فروش ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری مکان پنجم گیشه سینمای چین را در این هفته به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول