اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

امسال 500 میلیون تومان به مشاغل خانگی تویسرکان اختصاص یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با اشاره به پرداخت یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات با نرخ چهار درصد در بخش مشاغل خانگی تویسرکان طی سال گذشته گفت: امسال 500 میلیون تومان به مشاغل خانگی تویسرکان اختصاص داده شد.

امسال 500 میلیون تومان به مشاغل خانگی تویسرکان اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، احمد توصیفیان بعد از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه  تویسرکان به مناسبت هفته تعاونی با اشاره به تأکید احادیث و روایات دینی و فرهنگ ملی ایران بر تعاون اظهار کرد: یک‌هزار و 127 تعاونی در استان در حال فعالیت هستند.

 وی با بیان اینکه تعاون بستری است که موضوع عدالت اجتماعی در آن دنبال شده و مشارکت جمعی و تجمیع سرمایه‌های خرد و برابری فرصت‌ها در آن شکل می‌گیرد افزود: امروز باور و فرهنگ تعاون در جامعه خوب جا افتاده ست اما این فرهنگ نیاز تاکیدات بزرگانی چون شما ائمه جمعه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در حوزه تسهیلات روستایی ارزان‌قیمت به تویسرکان به عنوان یکی از شهرستان‌های ویژه نگاه کردیم گفت: میزان سهمیه تسهیلات روستایی شهرستان 25 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: 32 میلیارد تومان به مردم تویسرکان تسهیلات کم‌بهره روستایی پرداخت شد که رشد بیش از 130 درصدی جذب این نوع از تسهیلات را در این شهرستان داشتیم.

توصیفیان با اشاره به اینکه تویسرکان رتبه نخست استان در جذب تسهیلات ارزان‌قیمت روستایی را دارد بیان کرد: در راستای تاکیدات رئیس جمهور فعالیت‌های مختلف ما در سایت تعاونی با هدف شفاف‌سازی اطلاع‌رسانی شده است.

وی با اشاره به پرداخت یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات با نرخ چهار درصد در بخش مشاغل خانگی تویسرکان طی سال گذشته بیان کرد: امسال 500 میلیون تومان به مشاغل خانگی تویسرکان اختصاص داده شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: پرداخت تسهیلات به هر کدام از سه طرح پوشاک تویسرکان به میزان 15 میلیارد تومان مصوب شده و ما پیگیر قانون مجلس که مقرر شده فقط به صنفی‌ها پرداخت شود، هستیم.

وی گفت: در صورت پرداخت تسهیلات این سه طرح و تسهیلات ارزان قیمت پرداختی روستایی، ما عملا یک سوم اعتبار در استان را در شهرستان تویسرکان سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

توصیفیان با تاکید بر اینکه افق برنامه ششم در استان رسیدن نرخ بیکاری به 7.1 درصد است که باید تا سال 1400 این اتفاق رخ دهد گفت: برنامه اشتغال امسال برای تویسرکان یک‌هزار و 513 مورد است.

محصولات ارزشی تویسرکان برندسازی شود

امام جمعه تویسرکان نیز با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن، مجاهدت در حوزه تولید را نیاز امروز کشور دانست و اظهار کرد: تویسرکان ظرفیت بسیار زیادی دارد که در راستای رونق تولید باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی تویسرکان را کانون سماق کشور خواند و با تاکید بر اقتصادی بودن این محصول بیان کرد: بسترهای لازم در خصوص تولید و بسته‌بندی این محصول برای جوانان شهرستان ایجاد شود.

وی با تاکید بر برندسازی محصولات ارزشمند تویسرکان از جمله سماق و عسل افزود: متاسفانه بهره‌وری مفید و کاربردی از ظرفیت‌های تویسرکان صورت نگرفته است.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به انجام اقدامات خوب در خصوص گیاهان دارویی در شهرستان بیان کرد: ایجاد شرکت تعاونی گیاهان داروی در تویسرکان و تبدیل فرآوری این محصول از حالت سنتی یک ضرورت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به توجه خاص مسوولان به بحث صادرات محصولاتی چون سیر اشاره کرد و گفت: استان همدان برای صادرات محصولاتی چون سیر و محصولات گلخانه‌ای و... ورود کند، تویسرکان به خاطر توسعه کشت گلخانه‌ای می‌تواند پایلوت باشد.

امروز با حضور مسوولان استانی و شهرستانی دو تعاونی مبل و منبت زرین سبز و مبلمان پدیده ماهون اشترمل در تویسرکان افتتاح شد.

انتهای پیام/89010/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول