اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مصوباتی برای مبارزه با مواد مخدر در کرمان/انهدام ۳۳ باند قاچاق مواد مخدر

استاندار کرمان گفت: در سفر دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصمیمات خوبی از جمله افزایش کمپ ماده ۱۶ شهر کرمان برای استان کرمان گرفته شده است.

مصوباتی برای مبارزه با مواد مخدر در کرمان/انهدام ۳۳ باند قاچاق مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار اسکندر مؤمنی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اظهار داشت: استان‌های شرقی ما در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ تفاوتی بین حوزه داخل با حوزه بین‌الملل قائل نمی‌شود و همه را به یک اندازه نگاه و پیگیری می‌کند اما متاسفانه آن کشورهایی که باید حمایت و پشتیبانی از ما انجام دهند، کوتاهی می‌کنند و برای کاری که برای جوانان آنها انجام می‌دهیم ما را تحریم می‌کنند.

وی تصریح کرد: در پنج ماه نخست سال جاری در استان کرمان ۶۰ تن مواد مخدر کشف شده است که حدود هشت تن آن شامل هروئین، مرفین و شیشه است و مصرف این مواد اکثرا سمت کشورهای اروپایی است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: 2 میلیون و ۸۰۰ هزار مصرف کننده مستمر مواد مخدر در کشور داریم و در سال به صورت میانگین متاسفانه پنج درصد به مصرف کنندگان مواد مخدر اضافه می‌شود.

تصمیمات خوبی برای استان کرمان گرفته شده است

محمدجواد فدائی استاندار کرمان اظهار داشت: امروز در سفر دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصمیمات خوبی برای استان کرمان گرفته شده است و در حال حاضر تنها سازمانی که معتادین متجاهر را نگهداری و بازپروری و حرفه‌آموزی انها را دنبال می‌کند اداره کل بهزیستی استان کرمان است.

وی عنوان کرد: در این زمینه بهزیستی یک اعتبار ملی دارد و این اعتبار در حدی نیست که همه معتادین را تحت پوشش خود قرار دهد، ظرفیتی که کمپ ماده ۱۶ شهر کرمان دارد بر اساس اطلاعات بهزیستی ۱۵۰ نفر است.

فدائی تصریح کرد: در یکی از مصوباتی که امروز صورت گرفت، قرار شد این ۱۵۰ نفر در استان به ۷۰۰ نفر افزایش پیدا کند و برای دو سال هزینه‌های مربوط به نگهداری، سم‌زدایی و بازپروری این معتادین را ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور پرداخت کند و این کمک خیلی خوبی به استان است.

وی گفت: بهریستی سعی می کند طی دو سال آینده ضمن اینکه معتادین به وضعیت عادی بر می‌گردند حرفه مناسبی را یاد بگیرند تا بتواند شعلی برای خود ایجاد کنند و دیگر به این شرایط باز نگردند.

استاندار کرمان بیان داشت: از دیگر مصوبات این جلسه این است که دو ایستگاه ایست و بازرسی در انار و سیرچ مورد بررسی قرار گیرد و با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر هر چه زودتر این دو ایست و بازرسی مورد استفاده قرار گیرند.

افزایش کشفیات شیشه در استان کرمان نگران کننده است

سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه ما در استان کرمان مانند گذشته بارانداز مواد مخدر نداریم، اظهار داشت: توقف‌گاه‌هایی در استان داریم زیرا یکی از ویژگی‌های استان این است که از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه استان آلوده و درگیر تردد قاچاقچیان است.

وی با اشاره به اینکه افزایش کشفیات شیشه در استان کرمان نگران کننده است، ابراز داشت: با توجه به تهدیدات دشمن و راه‌اندازی بیش از 3 هزار و ۶۰۰ کارگاه  تولید شیشه در افغانستان و پاکستان و ترانزیت آن به داخل کشور نمی‌خواهیم شاهد رشد اعتیاد به این مواد را داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد: درخواست داریم نسخه‌ای در حوزه درمان بدهند تا تمام سازمان‌ها، نهادها و مسئولان نگذارند عبور مواد صنعتی افزایش پیدا کرده و جوانان ما آلوده شوند.

ناظری با اشاره به اینکه در سال جاری ۳۳ باند قاچاق مواد مخدر در استان متلاشی و دو شرور کشته شده است، ادامه داد: در حال حاضر استان کرمان رتبه دوم کشور در زمینه کشفیات مواد مخدر را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/80018/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول