اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

گازرسانی به ۲۲ هزار خانوار بندرعباسی/۲ هزار و ۶۰۰ خانوار اشتراک گاز دارند

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان گفت: خدمات گازرسانی به 22 هزار خانوار بندرعباسی انجام شده که از این تعداد، تنها 2 هزار و 600 خانوار اشتراک گرفته‌اند.

گازرسانی به ۲۲ هزار خانوار بندرعباسی/۲ هزار و ۶۰۰ خانوار اشتراک گاز دارند

فواد حمزوی پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: گازرسانی در سطح شهر بندرعباس به 9 فاز تقسیم شده‌است که تاکنون سه فاز به بهره‌برداری رسیده و دو فاز نیز در دست اقدام است و به زودی دو فاز دیگر عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی به فازهای یک، دو و سه که در بندرعباس مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌است اشاره کرد و افزود: فاز یک گازرسانی در بندرعباس در گلشهر جنوبی تا خیابان سمدو با پنج هزار خانوار، فاز دو در شهرک پیامبراعظم(ص) با 12 هزار خانوار و فاز سه در الهیه شمالی و شهرک نبوت با پنج هزار خانوار اجرا شده‌است.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان ادامه‌داد: در این سه فاز که مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌، 22 هزار خانوار را تحت پوشش قرار داده‌ که تنها 10 درصد از آنها شامل 2 هزار و 600 خانوار اشتراک گرفته‌اند. 

حمزوی در خصوص فازهای در دست اقدام این شرکت عنوان‌کرد: فاز چهار این طرح در شمال بلوار امام حسین(ع) شامل شهرک‌های امام رضا(ع)، نور، نیایش، سجادیه و طلائیه فاز یک و دو با 15هزار خانوار و فاز پنج از الهیه جنوبی تا شرق بلوار دانشگاه با 15هزار خانوار در دست اقدام داریم.

وی اضافه‌کرد: این دو فاز که در مجموع 30 هزار خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان خاطرنشان‌کرد: طی روزهای آتی کلنگ‌زنی فازهای شش و هفت در شهر بندرعباس با اعتبار 600 میلیارد ریال انجام می‌شود که با هزینه‌های جانبی این اعتبار به یک‌هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

حمزوی درباره محل اجرای این فازها نیز اظهارداشت: فاز شش از غرب بلوار دانشگاه تا شرق خور نایبند با 18 هزار و 300 خانوار و فاز هفت از شرق خور نایبند تا خور شهید ناصر با جمعیت 22 هزار و 500 خانوار آغاز خواهد شد که طرح بسیار بزرگی است.

وی گفت: دو فاز دیگر شامل فاز هشت که از خور شهید ناصر تا میدان شهدا و فاز 9 از میدان شهدا تا سورو در آینده انجام می‌شود و سعی داریم تا که تا سال 1400 کل شهر بندرعباس را گازرسانی انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان درباره هزینه‌های گازکشی منازل نیز عنوان‌کرد: هزینه اشتراک برای هر مشترک که از سوی شرکت گاز اخذ می‌شود 2 میلیون 120 هزار ریال است اما هزینه اصلی مربوط به لوله‌گذاری و گازکشی درون منزل است که توسط شرکت‌های بخش خصوصی انجام می‌شود و هزینه‌ای بین 20 تا 30میلیون ریال برای هر مشترک خواهد داشت.

حمزوی افزود: در تلاش هستیم با رایزنی با بانک‌ها، هزینه گازکشی منازل به صورت تسهیلات بدون سود یا با سود کم در اختیار مشترکین قرار گیرد تا آنها نیز برای استفاده از گاز ترغیب شوند.

وی در خصوص پروژه‌هایی که در هفته دولت توسط این شرکت افتتاح شد نیز خاطرنشان‌کرد: در هفته دولت امسال پنج پروژه با اعتبار 440 میلیارد ریال در استان افتتاح شد که شامل گازرسانی به شهر درگهان و روستای هلر، گازرسانی به فاز 2 شهرستان بستک، گازرسانی به شهر دشتی شهرستان پارسیان و گازرسانی به صنایع و روستاهای شهرستان حاجی‌آباد است.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان درباره شهر سبز استان اظهارداشت: شهر حاجی‌آباد با 98 درصد گازرسانی و جذب 94درصدی مشترکین به عنوان شهر سبز در استان شناخته می‌شود و با اتمام گازرسانی به روستاهای آن به شهرستان سبز تبدیل خواهد شد.

حمزوی در پایان به فروش گاز اشاره کرد و گفت: شرکت گاز هرمزگان در سال 96 شش میلیارد و 780 میلیون مترمکعب و در سال 97 شش میلیارد و 800 میلیون مترمکعب گاز فروخته‌است و پیش‌بینی می‌شود که این میزان در پایان سال جاری به شش میلیارد و 900 میلیون مترمکعب برسد که بیش از 99 درصد فروس در بخش صنعت بوده و کمتر از یک درصد در بخش خانگی است.

انتهای پیام/88044

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول