اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

میزان بدهی شهرداری به آموزش و پرورش مشخص شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: باید بدهی شهرداری به آموزش و پرورش مستندسازی و هزینه مشخص شده و در قالب تهاتر بین آموزش و پرورش و شهرداری مد نظر قرار گیرد.

میزان بدهی شهرداری به آموزش و پرورش مشخص شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی فتحی ظهر امروز در کمیسیون خدمات شهری همدان با موضوع بررسی برنامه‌های استقبال از مهر اظهار کرد: در ماده 18 و ثبت‌نام از سرویس مدارس تأکید بر رعایت ظرفیت سرویس‌ها شود تا از بروز تخلف در این خصوص جلوگیری شود.

وی به موضوع عدم پرداخت پنج درصد سهم عوارض نوسازی آموزش و پرورش از سوی شهرداری اشاره کرد و گفت: باید بدهی مستندسازی و هزینه مشخص شده و در قالب تهاتر بین آموزش و پرورش و شهرداری مد نظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بیان کرد: تاکنون مقدار قابل توجهی آسفالت‌ریزی در مدارس انجام شده که جایی ثبت نشده و باید خدمات ارائه شده در قالب فاکتور مستندسازی و به منظور تهاتر برای بدهی مورد توجه قرار گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز با بیان اینکه هر ساله ستاد استقبال از مهر در شهرداری تشکیل می‌شود افزود: برای تمام بخش‌های مرتبط دستورالعمل تعریف شده و اقدامات از 25 شهریورماه آغاز و تا چهارم مهرماه ادامه خواهد داشت.

وحید علی‌ضمیر با اشاره به انجام نقاشی دیوار مدارس و زیباسازی مدارس تصریح کرد: امسال 12 مدرسه از 4 منطقه هر در نواحی یک و دو آموزش و پرورش به منظور انجام این اقدامات انتخاب شده و رنگ‌آمیزی از روز شنبه آغاز خواهد شد.

وی به همزمانی آغاز مهرماه با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: اقداماتی از جمله نصب بنرهای اطلاع‌رسانی و تبریک در این خصوص در دستور کار است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: پاکسازی معابر منتهی به مدارس در روز اول مهر و روز شکوفه‌ها و انتخاب یک مدرسه در هر منطقه به منظور نواختن زنگ مهر با حضور اعضای شورای شهر و مسوولان شهری از دیگر اقدامات در این راستاست.

وی به عدم صدور مجوز حفاری به مناسبت آغاز مهرماه و بازگشایی مدارس اشاره کرد و یادآور شد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته اهدای گلدان به دانش‌آموزان در مدارس منتخب را در دستور کار داریم.

علی‌ضمیر با اشاره به اقدامات خوب ترافیکی با توجه به بازگشایی مدارس اظهار کرد: ارائه خدمات رایگان اتوبوس‌های درون‌شهری در روز اول مهر نیز از جمله اقدامات است؛ افزایش تعداد ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در سطح شهر از دیگر اقدامات خواهد بود.

وی با بیان اینکه تأکید بر نظارت کامل بر ساماندهی سرویس مدارس در دستور کار است، گفت: پایش مدارس به منظور حوزه مدیریت بحران همچون سال گذشته انجام می‌شود؛ سال گذشته 20 مدرسه با جمعیت 300 دانش‌آموز انجام شد و امسال نیز انجام پایش 20 مدرسه در دستور کار است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان بیان کرد: با توجه به روز آتش‌نشانی در روز هفتم مهرماه برنامه‌های مرتبط با آموزش شهروندی و حضور در مدارس پیش‌بینی شده است؛ اقلام فرهنگی نیز در هفته اول مهرماه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد بازارچه‌های ارائه نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی، افزود: در این خصوص در بحث نمایشگاهی مگر با مجوز اصناف، مجوز نداریم.

در ادامه جلسه نامه افزایش کرایه نقدی اتوبوس‌های درون شهری و عدم تغییر بای خدمات با کارت بلیت الکترونیک و واگذاری سازمان اتوبوسرانی به بخش خصوصی مطرح شد که این موضوع موافقان و مخالفانی داشت که هر یک نظرات خود را مطرح کردند.

محاسن و معایب واگذاری اتوبوسرانی به بخش خصوصی را ارزیابی کنیم

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان در این خصوص تصریح کرد: باید محاسن و معایب واگذاری اتوبوسرانی به بخش خصوصی را ارزیابی کنیم؛ بلاتکلیفی بخش خصوصی نیز زیبنده مردم نیست.

سید مسعود عسگریان با تأکید بر اینکه صرف موضوعات اقتصادی در این خصوص تصمیم نگیریم، ادامه داد: باید ارزیابی کنیم که آیا واگذاری به بخش خصوصی باعث افزایش سطح ارائه خدمات و رضایت‌مندی شهروندان می‌شود و اگر صرف برداشتن باری از دوش شهرداری باشد در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه اکنون مدیریت بر اتوبوسرانی توسط یک بخش صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: با واگذاری به بخش خصوصی مدیریت تقسیم شده و شاهد تعدد مدیریت در این خصوص خواهیم بود.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان در خصوص سرویس مدارس نیز یادآور شد: باید سال به سال سرویس مدارس منظم‌تر و قانون‌مدارتر شوند؛ گاه شاهد هستیم خودروهای از رده خارج با بیش از تعداد ظرفیت در سرویس مدارس فعالیت دارند باید بدانیم مهمتر از جان آدمی نداریم.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری همدان نیز در خصوص واگذاری اتوبوسرانی به بخش خصوصی، اظهار کرد: هیأت دولت سال 88 واگذاری ناوگان حمل و نقل به بخش خصوصی را مطرح کرد که در آن زمان در همدان 50 درصد را به بخش خصوصی واگذار کردیم.

سازمان اتوبوسرانی در هر حالت ورشکسته شدن است

محمد پوروخشوری با تأکید بر اینکه سازمان اتوبوسرانی در هر حالت ورشکسته است، گفت: اگر یارانه شهرداری و بخش دولتی نباشد این سازمان ورشکسته است چراکه هزینه هر سفر برای ما 2 هزار تومان است اما 500 تومان اخذ می‌کنیم.

وی با اشاره به عدم پرداخت یارانه از سوی دولت از سال 94 به این سازمان، بیان کرد: به مردم دوسوم یارانه می‌دهیم؛ ماهانه 1.5 میلیارد تومان هزینه حمل و نقل بار و مسافر است که بیشتر آن در بخش اتوبوسرانی است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری همدان افزود: راندمان بخش خصوصی درآمدی بیشتر از ما دارد؛ نگهداری اتوبوس‌ها ماهانه تقریباً 14 میلیون تومان هزینه دارد در حالی که تنها حدود 4 میلیون تومان درآمد برای ما دارد.

وی با بیان اینکه 19 خط خصوصی اتوبوسرانی در شهر داریم که هر چهار ماه به صورت چرخشی در خطوط مختلف فعالیت دارند، تصریح کرد: در صورتی که 30 دستگاه دیگر به بخش خصوصی واگذار شود این خطوط نیز به صورت چرخشی خواهند بود.

تا دو ماه آینده برای تمام اتوبوس‌های بخش دولتی دوربین نصب خواهد شد

صباغ با اشاره به هزینه یک تا 1.5 میلیون تومانی برای نصب دوربین در اتوبوس‌های بخش دولتی به منظور نظارت بر رانندگان به منظور عدم دریافت وجه نقد و موارد امنیتی، ادامه داد: تا دو ماه آینده برای تمام اتوبوس‌های بخش دولتی دوربین نصب خواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نیز خاطرنشان کرد: گزارشی از نصب دوربین در اتوبوس‌های بخش دولتی طی 10 روز آینده ارائه شود.

مدیرعامل سازمان حمل، نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تأمین ایمنی مدارس با توجه به آغاز فصل بازگشایی مدارس یادآور شد: 487 مدرسه دولتی و غیردولتی در سطح شهر فعال است.

احسان صباغ با تأکید بر اینکه اکنون هیچ مدرسه‎ای در سطح شهر نداریم که حداقل تجهیزات ایمنی ترافیکی را نداشته باشد اظهار کرد: امسال تمام مدارس شهر را به صورت آماری با وزن‌دهی امتیاز دادیم و مدارس پرحادثه مشخص شدند.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه پنج ساله ایمنی مدارس نباید مدرسه‌ فاقد حداکثر موارد ایمنی داشته باشیم، گفت: از 130 مدرسه احصا شده موارد ایمنی 110 مدرسه انجام شده و تعداد باقی مانده نیز تا هقته آینده انجام خواهد شد.

رئیس شورای شهر همدان نیز در خصوص سرویس مدارس بیان کرد: سال گذشته یک‌هزار و 500 سرویس مدرسه تحت نظارت سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری بود اما 3 هزار و 500 سرویس خدمات ارائه می‌کردند و امسال باید سرویس‌های تحت نظارت را به 2 هزار سرویس برسانیم.

کامران گردان در خصوص افزایش دریافت کرایه نقدی اتوبوس از شهروندان، تصریح کرد: نباید این موضوع منجر به افزایش تخلف از سوی رانندگان اتوبوس‌ها شود بلکه باید عاملی به منظور ترغیب شهروندان به تهیه کارت بلیت الکترونیکی شود.

انتهای پیام/89039/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول