اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رییس‌ جمهور افغانستان: صلح با طالبان بی‌معناست

به‌دنبال حمله خونین طالبان به پاسگاه امنیت ملی کابل، اشرف غنی هرگونه صلح با طالبان را بی‌معنا دانست. این در حالی است که حکومت افغانستان و طالبان قرار است در روزهای آینده گفت‌وگوهای رو در رو را آغاز کنند.

رییس‌ جمهور افغانستان: صلح با طالبان بی‌معناست

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «اشرف غنی» رییس‌جمهور افغانستان در واکنش به حمله امروز طالبان در کابل، تاکید کرد که این گروه در پی کشتن مردم بی‌گناه هستند و صلح با این گروه بی‌معنا است.

پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه، ۱۴سنبله) در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه شش درک در کابل، که طالبان مسؤولیت آن را برعهده گرفتند، 10 تن از جمله 8 غیرنظامی جان باختند و  ۴۲ تن دیگر زخمی شدند.

اشرف غنی ضمن محکومیت این حمله، آن را یک عمل جنایتکارانه توصیف کرد.

بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری افغانستان (ارگ)، غنی از جامعه جهانی خواست تا در برابر این‌گونه جنایات طالبان سکوت نکنند.

همزمان با این، عبدالله عبدالله، رییس‌اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان نیز گفت که طالبان با این‌گونه حملات در تلاش گرفتن امتیاز بیشتر در گفت‌وگوهای صلح هستند.

عبدالله تأکید کرد که این گروه نه تنها با این شیوه امتیاز گرفته، کاری از پیش نخواهند برد بلکه بیشتر نزد مردم منفور خواهند شد.

غنی در حالی صلح با طالبان را بی معنا می‌داند که حکومت افغانستان و طالبان قرار است در روزهای آینده گفت‌وگوهای رو در رو را آغاز کنند.

آغاز این گفت‌وگوها، وابسته به امضای توافق‌نامه طالبان با آمریکا است – توافق‌نامه‌ای که پیشتر ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان گفت که نیاز به توضیح دارد.

ارگ ریاست‌جمهوری گفت که نگران پیامدهای این توافق‌نامه است. این توافق‌نامه، در پی سفر خلیل‌زاد به کابل در روز یک‌شنبه، با رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان شریک ساخته شد.

براساس این توافق‌نامه، قرار است ۵۴۰۰ سرباز آمریکایی در مدت ۱۳۵ روز از 5 پایگاه در افغانستان خارج شوند و در ازای آن طالبان خشونت‌ها در کابل و پروان را کاهش خواهند داد.

اما در پی سفر خلیل‌زاد به کابل، طالبان دو شب پیش به کمپ موسوم به «رین ویلج» در کابل حمله کردند. در این رویداد 16 تن از جمله 8 شهروند خارجی کشته شدند و ۱۱۹ تن دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول