اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

همنوا با علی اصغر (ع)، هم ناله با رباب

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه محرم به نام روز جهانی حضرت علی اصغر (ع) در نمایشگاه بین‌المللی کاسپین برگزار شد.

همنوا با علی اصغر (ع)، هم ناله با رباب

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، هر سال به یاد سرباز کوچک میدان کربلا همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود تا مادران و نوزادان شیرخوار همنوا با رباب لالایی سر دهند و بار دیگر تصویری از این صحنه را ترسیم کنند.

امسال نیز همزمان با نخستین جمعه ماه محرم مادران عزادار حسینی در آئین باشکوه با خواندن لالایی یاد شهید خردسال دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) را گرامی داشتند.

مادران کودکان را با سربندهایی با عبارت «یا علی اصغر» به یاد صحنه کربلا روی دستان خود رو به آسمان بلند کردند و در گوش فرزندانشان لالایی خواندند و به یاد شهید 6 ماهه کربلا اشک ماتم ریختند.

مداحان نیز در این مراسم به یاد حضرت علی اصغر (ع)  و در غم امام حسین (ع) مرثیه سرایی کردند .

از دیگر برنامه‌های این همایش قرائت سراسری نذرنامه، سخنرانی تربیتی برای کودکان و سخنرانی موضوعی کربلا بود.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) زنجان در این باره به خبرنگار فارس گفت: خوشبختانه امسال نیز مراسم شیرخوارگان حسینی به لطف امام حسین (ع) در کمال نظم و آرامش برگزار شد.

داوود خدایی با اشاره به اینکه همزمان با نخستین جمعه محرم امسال و همزمان با سراسر کشور، پانزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در زنجان برگزار شد، تصریح کرد: این مراسم هر سال به یاد شهید 6 ماهه کربلا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه هزینه‌های مربوط به تهیه لباس و سربند از سوی خیرین تأمین شد، اضافه کرد: در این مراسم کودکان لباس‌های متحد‌الشکل سبزرنگ و پیشانی‌بند یا صاحب‌الزمان (عج) استفاده کردند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) زنجان افزود: برپایی کارگاه دوخت لباس برای کودکان، آغاز ختم زیارت عاشورا 40 روز مانده به برگزاری این مراسم و جلسات هماهنگی با خادمان از جمله اقداماتی بود که قبل از برگزاری مراسم انجام شد.

گفتنی است، جمعه اول ماه محرم به نام روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) نام‌گذاری شده است از همین رو همایش شیرخوارگان حسینی از 14 سال قبل آغاز شده و در حال حاضر در 3 هزار و 800 نقطه از ایران از جمله 30 کشور جهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول