اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خانواده‌ها فرزندان خود را حسینی‌وار تربیت کنند

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه خانواده‌ها باید فرزندان خود را حسینی‌وار تربیت کنند، گفت: استکبار جهانی به دنبال ترویج فرهنگ بیگانه در ایران اسلامی است، به‌همین‌دلیل جهت غلبه به نقشه‌های شوم دشمن خانواده‌ها باید فرزندان خود را با سبک و سیره ائمه‌اطهار (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) آشنا کنند.

خانواده‌ها فرزندان خود را حسینی‌وار تربیت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا صبح امروز در همایش شیرخوارگان حسینی در مسجد فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: همایش شیرخوارگان حسینی در راستای همدردی و همراهی با حضرت رباب (س) برگزار می‌شود که در راه اباعبدالله حسین (ع) فرزند شیرخواره خود را فدا کرد. 

امام‌جمعه آستارا بانوان را به زندگی زینبی (س) سفارش کرد و افزود: اقامه اول وقت نماز شب، ولایتمداری و داشتن عفت و حجاب ازجمله ویژگی‌های حضرت زینب کبرا (س) در دوران اسارت بود که امیدواریم این ویژگی‌های موردتوجه زنان و دختران امروز جامعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید فرزندان خود را حسینی‌وار تربیت کنند، تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال ترویج فرهنگ بیگانه در ایران اسلامی است، به‌همین‌دلیل جهت غلبه به نقشه‌های شوم دشمن خانواده‌ها باید فرزندان خود را با سبک و سیره ائمه‌اطهار (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) آشنا کنند. 

حافظ‌نیا با اشاره به اینکه رکن اساسی تربیت فرزندان، اخلاقی تربیت کردن آن‌ها است، بیان کرد: والدین باید در تربیت فرزندانشان، خود را با رفتار و اخلاق نیک به آن‌ها ثابت کنند، در غیر این صورت با عصبانیت و تذکر مداوم، فرزندان صالحی تربیت نمی‌شود. 

به گزارش فارس، مادران آستارایی در همایش شیرخوارگان حسینی با پوشاندن لباس‌های سفید و سبز بر تن کودکان شش ماه خود و بستن سربندهای مزین به نام علی‌اصغر (ع) بر پیشانی آن‌ها معصومیت کوچک‌ترین شهید کربلا را به تصویر کشیدند و نشان دادند که سبک و سیره حضرت رباب (ع) ادامه دارد. 

در قالب همایش شیرخوارگان حسینی، مادران لباس سربازی امام زمان (عج) را بر تن فرزندان شش ماه خود می‌پوشانند و با خواندن نذر «یا صاحب‌الزمان فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن» او را به دست امام عصر خود می‌سپارند تا او خود محافظ آن‌ها باشد. 

همایش شیرخوارگان حسینی سوگواره‌ای است که به یاد معصومیت کودکان شهید صحرای کربلا به‌ویژه فرزند شش‌ساله حضرت رباب (س)، حضرت علی‌اصغر (ع) همه‌ساله در نخستین جمعه از دهه اول ماه محرم با حضور پرشور مادران و کودکان شیرخواره در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول