اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

طنین نوای « لالایی اصغرم » در همایش شیرخوارگان حسینی پلدختر

همزمان با سراسر کشور و در نخستین جمعه ماه محرم مادران پلدختری با حضور در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی ، فرزندان خود را نذر قیام جهانی حضرت مهدی موعود (عج) معرفی کردند و نوای لا لای اصغرم سردادند.

طنین نوای « لالایی اصغرم » در همایش شیرخوارگان حسینی پلدختر

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، همزمان با سراسر کشور و در نخستین جمعه ماه محرم مادران پلدختری با حضور در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی، فرزندان خود را نذر قیام جهانی حضرت مهدی موعود (عج) معرفی کردند و نوای لا لای اصغرم سر دادند.

دبیر مهدویت استان لرستان در این آیین معنوی گفت: درواقعه کربلا ابا عبدالله الحسین (ع) کودک شش ماهه خود را روی دست گرفت و این نوزاد به عنوان کوچکترین عضو شهدای دشت کربلا به یاری
امام زمان خود شتافت.

حجت‌الاسلام  هیبت‌الله هاشمی اظهار داشت:  این طفل شش ماهه به دنیا فهماند که یاری کردن امام زمان خود سن و سال نمی شناسد و اکنون این همایش به عنوان سنتی قرار گرفته و جهانی شده که مادران نوزادان خود را روی دست بگیرند و برای تربیت حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) آماده سازند.

 

وی افزود: این همایش هرساله در کشور ما و در نقاط مختلف دنیا با حضور ارادتمند اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار می‌شود تا این نوزادان شیرخوار از هم اکنون با پرورش یافتن در دامان مادران ولایی یار دولت امام زمان باشند.

معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: امروز در شهرستان پلدختر با وجود گرفتاری‌هایی که بر اثر سیل در این شهر بوجود آمده، اما مادران با نوزادان خود همراه با  موجی از جمعیت در این همایش شرکت کردند تا به همه نشان دهند با وجود مشکلات، خود وفرزندانشان یاری‌گر امام زمان هستند.

در این همایش مادران عزادار حسینی همراه با فرزندان خود به یاد مظلومیت شهید شش ماهه حضرت علی اصغر (ع)  نوگل پر پرشده دشت کربلا و مادر داغدیده‌اش نوای لالایی سر دادند و اشک ماتم ریختند.

 

در این همایش مادران پلدختری با روی دست گرفتن نوزادان خود او را  مانند علی اصغر (ع) فدایی  امام زمان خود و سرباز کوچک ولایت معرفی کردند که جلوه خاصی به مراسم داده بود.

در این آیین مداح اهل بیت(ع) حسین حیدروند در جمع شرکت کنندگان مرثیه سرایی کرد و مادران با نذر نامه خوانی فرزندان خردسال خود را نذر قیام حضرت ولی‌عصر (عج) کردند.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول