اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اشتغالزایی برای 8981 نفر در همدان

استاندار همدان تعداد اشتغالزایی امسال در استان را 8 هزار و 981 نفر دانست و گفت: حدود 47 درصد از برنامه راهبردی سال جاری در این حوزه محقق شده است.

اشتغالزایی برای 8981 نفر در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید شاهرخی بعد از ظهر امروز در کارگروه حقوق بشر استان همدان با بیان اینکه در شرایط امروز اولویت اول ما در استان با تأسی از سیاست‌های دولت و بیانات مقام معظم رهبری ایجاد اشتغال و رونق تولید است اظهار کرد: بر این اساس برنامه راهبردی و عملیاتی سه ساله با تفکیک شاخص‌ها و مزیت‌های استان و شهرستان‌ها تعریف شده است.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای تحقق پروژه‌های تعریف شده در این برنامه را 15 هزار میلیارد تومان دانست و گفت: با اجرای این پروژه‌ها قادر خواهیم بود سالانه 20 هزار شغل در استان ایجاد کنیم.

استاندار همدان از دیگر اولویت‌ها را زمینه‌سازی برای سرمایه‌گذاری در استان برشمرد و بیان کرد: همدان با توجه به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت گردشگری مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

وی به در دست اجرا بودن 550 طرح به ارزش 3 هزار میلیارد در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری در استان اشاره کرد و افزود: سیاست دیگر ما توجه به ارتقای ظرفیت تولید در صنعت، معدن و کشاورزی است.

شاهرخی با بیان اینکه 991 واحد تولیدی مشغول فعالیت در استان هستند،  تصریح کرد: باید این ظرفیت را ارتقا دهیم؛ تسهیل و رفع موانع 300 واحد تعطیل شده به دلایل مختلف از دیگر اقدامات بوده که از ابتدای سال تاکنون 26 واحد از این تعداد به عرصه تولید بازگشته است.

وی آمار اشتغال در پنج ماهه امسال را 8 هزار و 981 نفر دانست و ادامه داد: حدود 47 درصد از برنامه راهبردی سال جاری در این حوزه محقق شده است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه همدان با سرعت قابل توجهی در حال توسعه و حرکت است خاطرنشان کرد: استان به مثابه یک کارگاه بزرگ در حال فعالیت است؛ 41 پروژه ملی داریم که هر یک توانایی جهش در اقتصاد را دارد.

وی در ادامه یادآور شد: طی هفته دولت 705 پروژه به ارش یک‌هزار و 100 میلیارد تومان با اشتغالزایی 3 هزار و 230 نفر مورد بهره‌برداری و یا کلنگ‌زنی قرار گرفت.

شاهرخی با اشاره به تهیه پیش‌نویس منشور حقوق شهروندی در استان اظهار کرد: اصلی‌ترین سرمایه در حوزه اجتماعی مردم هستند که همواره در طول تاریخ نقش‌آفرینی کرده‌اند؛ در این راستا سال گذشته خانه احزاب استان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه 37 حزب شناسنامه‌دار با مجوز از مجاری قانونی در استان فعالیت دارند،گفت: دولت به تنهایی قادر نیست تمام امور را انجام دهد و باید کار را به مردم واگذار کرد بنابراین بهترین راه استفاده از ظرفیت سمن‌هاست.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید 270 سمن در استان داشتیم که تنها نامی را یدک می‌کشیدند بیان کرد: با استقرار این دولت تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد به 470 عدد ارتقا یافت.

وی با بیان اینکه باید در حوزه جوانان و بانوان حرکت جدی انجام دهیم افزود: تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز با استفاده از جوانان و بکارگیری بانوان در سطوح مختلف مدیریتی از جمله اقدامات است.

شاهرخی با بیان اینکه اکنون 800 نفر جوان علاقمند، خوشفکر و پا به کار در هیأت‌های اندیشه‌ورز حضور دارند تصریح کرد: این جوانان معمولاً در جلسات به تناسب حضور دارند.

وی به حضور 267 نفر از بانوان در حوزه مدیریتی سطوح مختلف در استان اشاره کرد و افزود: بانوان 11.4 درصد پست‌های مدیریت استان را دارند و به سمت 30 درصد تعیین شده برای حضور بانوان در حال حرکت هستیم.

انتهای پیام/89039/   

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول