اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آزادی 5 زندانی اردنی در سوریه به دستور اسد

مقامات اردنی از آزادی پنج نفر از شهروندان اردنی بازداشت شده در سوریه به دستور بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور خبر دادند.

آزادی 5 زندانی اردنی در سوریه به دستور اسد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «طارق خوری» نماینده پارلمان اردن یکشنبه‌ شب در سخنانی گفت که دولت سوریه پنج نفر از شهروندان اردنی را که در سوریه بازداشت بودند، آزاد کرده است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، این نماینده اردنی تأکید کرد که این پنج نفر به دستور «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه آزاد شده‌اند.

خوری گفت که «فراس سمیح نایف صلاح»، «عبدالله ریاض محمود المغربی»، «عمیر مراد زاعور الشرفات»، «محمد فوزی یوسف جمعه» و «نجیب عبدالمجید عیسی سویطی» اسامی پنج نفری است که آزاد شده‌اند.

روابط اَمّان و دمشق در ماه‌های اخیر روندی پرشتاب گرفته تا حدی که از دیدگاه کارشناسان سیاسی راه بازگشت روابط دو کشور به قبل از حوادت سال ۲۰۱۱، تقریبا هموار شده است.

اردن از ابتدای سال جاری میلادی سطح روابط دیپلماتیک خود با دمشق را ارتقا داد و یک دیپلمات را به عنوان کاردار سفارت اردن در دمشق تعیین کرد.

همسو با اقدامات دیپلماتیک، گذرگاه جابر-نصیب در مرز اردن و سوریه پس از گذشت سال تعطیلی، بازگشایی شد. این گذرگاه در سه سال گذشته بنا به دلایل امنیتی تعطیل شده بود که خسارت زیادی به تجارت اردن وارد آمد.

افتتاح این گذرگاه، ایده اتکای متقابل اردن و سوریه و نیاز دو کشور به وجود شاهراه مبادلات تجاری پس از گذشت چند سال وقفه در واردات و صادرات از طریق این گذرگاه را تقویت کرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول