اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فروشندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر از مواهب اجتماعی محروم شوند

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه برای مبارزه با مواد مخدر باید قوانین مناسب و بازدارنده وضع شود، گفت: پیشنهاد می کنم که فروشندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر از مواهب اجتماعی محروم شوند تا رغبت به مصرف مواد مخدر کاهش یابد.

فروشندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر از مواهب اجتماعی محروم شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار داشت: باید راهکارهای مبارزه با مواد مخدر را تغییر داد چراکه راهکارهای گذشته در این مسیر آن‌گونه که باید نتیجه‌بخش نبوده است.

وی افزود: فروشندگان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر باید از مواهب اجتماعی همچون اشتغال، رانندگی، ازدواج و غیره محروم شود تا رغبتی برای مصرف مواد مخدر وجود نداشته باشد، اگر مصرف‌کننده کاهش یابد بدون شک هیچ فروشنده‌ای خطر نکرده و اقدام به فروش مواد مخدر نمی‌کند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان بیان کرد: همه مردم، مؤمن نیستند که با روایت خواندن بتوان آنان را هدایت کرد بنابراین باید قوانین مناسب و بازدارنده‌ای وضع شود، اینکه معتادان را بیمار می‌دانند غلط است، آنان باید از عواقب شوم این بلای خانمان‌سوز آگاه شوند و از ترس محرومیت اجتماعی به سمت مواد مخدر نروند.  

در ابتدای این دیدار دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: قبل از اشغال افغانستان، تولید مواد مخدر در این کشور 200 تن بود که پس از اشغال آن توسط آمریکا این رقم به 9 هزار تن یعنی نزدیک به 50 برابر افزایش یافت.

سردار اسکندر مؤمنی با بیان اینکه در دنیا 280 میلیون معتاد وجود دارد که میزان آن هر ساله رو به افزایش است، افزود: بر اساس آخرین آمارها 2 میلیون و 800 هزار نفر در کشورمان، مصرف‌کننده همیشگی مواد مخدر هستند، در 40 سال گذشته، تنها در دهه 60 کاهش مصرف مواد مخدر داشته‌ایم و هر ساله 5 درصد مصرف مواد مخدر افزایش داشته است. 

وی گفت: سازمان ملل اعلام کرده است که کشورهایی که مصرف برخی از مواد مخدر را قانونی کردند، افزایش مصرف داشتند و گرایش جوانان در این کشورها به سمت مواد مخدر صنعتی است، همچنین شبکه توزیع فضای مجازی به ویژه در کشورهای اروپایی گسترش یافته است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: در اسفند 97 دو موضوع قانونی کردن منع اعدام و مصرف قانونی کانابیس در دستور کار سازمان ملل بود که با اقداماتی که انجام شد این موضوعات تا یک سال آینده به تعویق افتاد. 

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب شخصاً موضوعات آسیب‌های اجتماعی را دنبال می‌کنند، گفت: اصلاح قانون، ساماندهی معتادان متهاجر و اقدامات پیشگیرانه سه مصوبه دولت در حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

سردار مؤمنی با بیان اینکه در کنار مقابله باید کار پیشگیری و کارهای فرهنگی انجام شود، تصریح کرد: توافقی با تبلیغات حوزه علمیه داشتیم تا ضررهای مواد مخدر توسط روحانیون و طلاب در سخنرانی‌ها بیان شود، همچنین اصلاح قوانین از مهم‌ترین موضوعات است، البته قوانینی باید به گونه‌ای باشد که بتوان آن اجرا کرد.

انتهای پیام/63064/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول