اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

خارطوم احتمال عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را رد کرد

وزیر خارجه سودان برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را اولویت خارطوم ندانست و تأکید کرد که خارطوم قصد ندارد خود را وارد مشکلات جدید کند.

خارطوم احتمال عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را رد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «أسماء محمد عبدالله» وزیر خارجه سودان تأکید کرد که کشورش انتظار حمایت‌های معنوی از کشورهای عربی را دارد.

أسماء در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت که سودان از هر گونه حمایت مالی بی‌قید و شرط و عدم دخالت در امور داخلی این کشور، استقبال می‌کند.

وی افزود که حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم در اولویت مأموریت‌های وزارت خارجه قرار دارد و در صورت تحقق این مسئله زمینه رونق اقتصادی و پروژه‌های جدید در سودان فراهم می‌شود.

وزیر خارجه سودان درباره احتمال برقراری روابط با رژیم صهیونیستی نیز گفت: «شرایط کنونی اجازه برقراری این روابط را نمی‌دهد چرا که سودان نمی‌خواهد مشکلات جدیدی ایجاد شود.»

دولت انتقالی سودان به ریاست «عبدالله حمدوک» که به تازگی تشکیل شده است، روز یکشنبه پس از ادای سوگند قانونی در برابر «عباس علی بابکر» رئیس دستگاه قضایی و «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی، نخستین نشست خود را برگزار کرد.

«ابراهیم البدوی» وزیر دارایی سودان اجرای برنامه موسوم به «نجات کشور» در مدت ۲۰۰ روز جهت تحقق پنج هدف اصلی اعم از تثبیت کلی اقتصاد، احیای ساختار مالی، تحقق رفاه اجتماعی، تأمین هزینه‌های آموزش، بهداشت و توسعه را اعلام کرده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول