اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رسانه مهدوی: فراموشی عاشورا کربلایی دیگر را در عصر ظهور رقم میزند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فراموشی عاشورا کربلایی دیگر را در عصر ظهور رقم میزند، گفت: صرف ادعای زبانی برای آمادگی ظهور زمینه تشریف‌فرمایی حضرت را فراهم نمی‌کند و گاها نتیجه معکوس را نیز در پی دارد.

رسانه مهدوی: فراموشی عاشورا کربلایی دیگر را در عصر ظهور رقم میزند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم خردکیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به زیارت‌نامه ناحیه مقدسه متعلق به امام زمان ارواح نافداه مبنی غم عظیم ایشان بر جد بزرگوارشان حضرت اباعبدالله حسین (ع) اظهار کرد: امام زمان (عج) در هرلحظه در حال هشدار برای زنده نگه‌داشتن واقعه عاشورا هستند تا این مصیبت‌بار دیگر تکرار نشود.

وی خالی نبودن جامعه از ولی و عدم تبعیت مردم از شهوات و ضایع کردن نماز را از دیگر دعاهای حضرت ولیعصر در زیارت ناحیه مقدسه عنوان کرد و افزود: خواب و غفلت مردم قربانی شدن ولی را به همراه دارد همان‌گونه امام حسین (ع) در کربلا خون خود و خاندان مطهرش را برای بیداری امتش تقدیم اسلام کرد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اذعان اینکه شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش برای نجات مردم از جهل علمی و عملی بود، بیان کرد: تنه شجره طیبه عدالت و میوه آن نورانیت است و امام برای عادل و نورانی شدن مردم در این دنیا هستند و امام زمان (عج) برای تکمیل همین هدف ظهور خواهند کرد.

خردکیش از آمادگی و استعداد به‌عنوان مهم‌ترین نقش‌های مؤمنان پیش از ظهور حضرت منجی یاد کرد و افزود: ما باید آمادگی لازم برای ظهور را داشته باشیم تا خدای‌نکرده همانند برخی از یاوران ائمه رو به بهانه‌تراشی نیاوریم.

استاد دانشگاه با تأکید برافزایش اشتیاق و استباق در مؤمنان برای زمینه‌سازی ظهور حضرت ولیعصر (عج) گفت: صرف ادعای زبانی برای آمادگی ظهور زمینه تشریف‌فرمایی حضرت را فراهم نمی‌کند و گاها نتیجه معکوس را نیز در پی دارد.

به گزارش فارس، خبرگزاری فارس گیلان با همکاری تمامی رسانه‌های استان افتخار دارد که آغازگر پویش «رسانه مهدوی» در گیلان برای اشاعه فرهنگ انتظار و مهدویت باشد و از این طریق از همه رسانه‌ها و کارشناسان دینی و مذهبی حوزه مهدویت کشور برای نشر یا بازنشر اخبار این حوزه در روز سه‌شنبه به‌صورت خاص و سایر روزها به‌صورت عام در راستای پویش فرهنگی سه‌شنبه‌های مهدوی با هشتگ #رسانه_مهدوی دعوت به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول