اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اجرای 40 هزار میلیارد ریال طرح اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد/بهره‌برداری از 30 درصد طرح‌ها تا پایان دولت دوازدهم

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح‌های در دست اجرای بخش صنعتی، گردشگری و کشاورزی گفت: حجم سرمایه‌گذاری این سه بخش بالغ بر 40 هزار میلیارد ریال است.

اجرای 40 هزار میلیارد ریال طرح اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد/بهره‌برداری از 30 درصد طرح‌ها تا پایان دولت دوازدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جعفر گوهرگانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به طرح‌های فعال حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: در حوزه صنعت و معدن 412 طرح در بخش‌های تولیدی، معدنی و خدماتی، 70 طرح در حوزه گردشگری و 392 طرح هم در بخش کشاورزی در حال اجرا است.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد حجم سرمایه‌گذاری طرح‌های حوزه صنعت، گردشگری و کشاورزی را بالغ بر40 هزار میلیارد ریال دانست و عنوان کرد:  با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای بیش از 17 هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی طرح‌های حوزه اقتصادی گفت: برخی از این طرح‌ها در مرحله اولیه اخذ مجوز هستند و برخی از آنها پیشرفت فیزیکی 90 درصدی دارند که در آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

این مسوول با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود 30 درصد این طرح تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسند، به احداث سه کارخانه بزرگ پتروشیمی اشاره کرد و گفت: احداث واحدهای پتروشیمی در شهرستان‌های مختلف استان از مهمترین طرح‌های حوزه اقتصادی هستند.

گوهرگانی به طرح‌های اقتصادی هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: امسال 31 طرح اقتصادی با 376 میلیارد ریال و 530 فرصت شغلی در استان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی 6 طرح اقتصادی آغاز شد.

معاون اقتصادی استاندار در بخش پایانی سخنان خود به فعالیت یک هزار و 821 واحد اقتصادی و 16 هزار نیروی کار اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی بیش از یک هزار واحد اقتصادی در بخش‌های شیلات، دام، طیور و سایر بخش‌ها فعالیت دارد.

وی عنوان کرد: در حوزه صنعت و معدن هم 582 واحد و در حوزه گردشگری هم 180 واحد اقتصادی در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/82024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول