اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

فرهنگ ایثار و شهادت باید بیش از پیش در جامعه ترویج شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد و رخدادهای این دوران برای نسل امروز بازگو شود تا نسل جوان با ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا شوند.

فرهنگ ایثار و شهادت باید بیش از پیش در جامعه ترویج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جلیل وحیدی امروز در جلسه ستاد استانی بزرگداشت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس که در سالن نیک‌خواه استانداری برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: معظم له می‌فرماید، هفته دفاع مقدس اوج افتخارات ملت ایران است بنابراین، برای حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده باید این فرهنگ با جدیت در برنامه‌ریزی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور مدنظر قرار گیرد.

 وی هفته دفاع مقدس را فرصت بسیاری مناسب برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان برشمرد و تاکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد و رخدادهای این دوران برای نسل امروز بازگو شود تا نسل جوان با ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این ستاد، از هفت کمیته در سطح استان تشکیل شده است، افزود: کمیته نیروهای مسلح توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته فرهنگی و هنری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی متولی با سازمان صدا و سیما از جمله این موارد هستند.

وی افزود: از دیگر کمیته‌های این ستاد، کمیته بانوان از سوی امور بانوان استانداری و متولی کمیته پیشکسوتان و پشتیبانی نیز امور اجتماعی و فرهنگی استانداری است و در آینده نیز کمیته ایثارگران توسط بنیاد شهید و ایثارگران به این کمیته افزوده می‌شود.

وحیدی با بیان این‌که شعار هفته دفاع مقدس« ما پیروزیم» نامگذاری شده است، تصریح کرد: وظیفه ما حفظ ارزش‌های دفاع مقدس است چرا که استکبار عزم خودشان را جزم کرده‌اند تا بر پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی آسیب وارد کنند.

وی به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: از جمله برنامه‌های کمیته نیروهای مسلح استان، برگزاری رژه، سرکشی از خانواده‌های شهدا و جانبازان توسط بنیاد شهید، برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری توسط نیروهای مسلح و دیدار فرماندهان و نیروهای مسلح با ائمه جمعه است.

وحیدی تصریح کرد: علاوه بر آن، ساخت و نصب المان تندیس زنان شاخص شهیده استان، برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس از مجموعه آثار زنان نویسنده برگزاری اردوهای جهادی مختص زنان با حضور دستگاه‌های متولی، برگزاری همایش ویژه تبیین زنان در دفاع مقدس و تجلیل از زنان رزمنده و پیشکسوت از جمله برنامه‌های کمیته بانوان با مسوولیت بانوان استانداری استان است.

انتهاهی پیام/۶۱۰۳۰/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول