اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اعزام 18 هزار زیارت اولی از کرمان به مشهد مقدس

مدیر نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در کرمان گفت: طی سه سال گذشته بیش از ۱۸ هزار نفر از افراد در جای جای استان تحت عنوان زیارت اولی شناسایی و به مشهد مقدس به سفر سه روزه اعزام شده‌اند.

اعزام 18 هزار زیارت اولی از کرمان به مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، سید حسین صابری در حاشیه دومین‌ مرحله آموزش طرح خادمیاران رضوی اظهار داشت: ارائه خدمات و امورات پزشکی، مشاوره، اعزام به زیارت بار اولی‌ها، توزیع سبد غذایی، شناسایی نیازمندان، انجام امورات فرهنگی و هنری و... از جمله فعالیت‌های کانون‌های خادمیاران رضوی است.

مدیر نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در کرمان بیان داشت: در شهرستان‌ها و شهرهایی که شهرداری دارند امکان تشکیل کانون خادمیاران رضوی وجود دارد تا زمینه برای جذب و سازماندهی علاقه‌مندان رقم بخورد.

وی تاکید کرد: در ۲۳ شهرستان استان کرمان دفتر کانون‌ خادمیاران رضوی تشکیل شده و تاکنون حدود ۱۴ هزار نفر از علاقه‌مندان به عنوان خادمیار رضوی در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

صابری عنوان کرد: طی سه سال گذشته بیش از ۱۸ هزار نفر از افراد در جای جای استان تحت عنوان زیارت اولی شناسایی و به مشهد مقدس به سفر سه روزه اعزام شده‌اند.

وی تصریح کرد: در آستانه سومین سال تاسیس مرکز امور خادمیاران قدس رضوی قرار داریم که در این مدت حدود ۲۵۰ هزار نفر از مشتاقان توفیق ثبت نامه در سامانه خادمیاری پیدا کرده‌اند و خدمات ارزنده خود در ابعاد مختلف در سطح کشور به نیازمندان ارائه کرده‌اند.

مدیر نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در کرمان گفت: تاکنون بخش عظیمی از این افراد پس از تایید نهایی گزینش توفیق خدمت در حرم مطهر رضوی را به‌دست آورده‌اند.

صابری ادامه داد: به نظر می‌رسد با اجرای این طرح فراگیر با توجه به وجود خیل عظیم مشتاقان به یاری خداوند و با عنایت امام رضا (ع) بخش عمده ای از مشکلات جامعه در ابعاد مختلف مرتفع شود.

محمدرضا توکلی مسئول کانون خادمیاران رضوی کوهبنان گفت: دومین‌ مرحله آموزش طرح خادمیاران رضوی ویژه علاقه‌مندان شهرستان کوهبنان برگزار شد در حالی که دور اول به صورت تجمعی در شهرستان زرند برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۸۸ نفر از علاقه‌مندان کوهبنانی در این طرح در سامانه ثبت نام کرده‌اند که زمینه برای آموزش و حضور آنان در حرم مطهر رضوی فراهم شده است.

توکلی ضمن تسلیت ایام محرم تاکید کرد: عدم معرفت و بصیرت گروهی از خواص باعث شد که مردم تحت تاثیر تبلیغات مسموم دشمنان قرار گرفته و بر علیه فرزند رسول‌الله شمشیر بکشند.

انتهای پیام/80012/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول