اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آمریکا از هر دری علیه ایران وارد شد، شکست خورد

امام‌جمعه اقلید به توطئه‌های چهل‌ساله آمریکا علیه ایران در عرصه نظامی، اقتصادی، فرهنگی و...اشاره و تصریح کرد: آمریکا از هر دری علیه ایران اسلامی و با هر ترفندی که وارد شد، به در بسته خورده و ضرر و رسوایی برای خود به بار آورد.

آمریکا از هر دری علیه ایران وارد شد، شکست خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر از شکست تروریسم اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و اظهار داشت: آمریکا حدود 15 ماه پیش از برجام خارج شد و تحریم‌های اقتصادی جدیدی علیه ما اعمال کرد اما هرکجا و با هر ترفندی که وارد شد، به در بسته خورده و ضرر و رسوایی برای خود به بار آورد.

وی با بیان اینکه آمریکا تمام گزینه‌ها را بیش از 40 سال علیه ما به کار گرفته و در تمام آن‌ها با شکست مواجه شد، تصریح کرد: باوجود شکست‌هایی که شاملشان شد، همچنان دست از شیطنت برنداشته به شکل‌های مختلف ازجمله تحریم اقتصادی، نفوذ فرهنگی و سیاسی، القای شبهه و... به دنبال ضربه زدن به ما هستند.

امام‌جمعه اقلید با اشاره به ماجرای پیشنهاد رشوه دادن آمریکا به ناخدای هندی کشتی ایرانی، آن را نشانه عجز و استیصال اخلاقی و سیاسی آن‌ها خواند و گفت: این همان افولی است که به تعبیر مقام معظم رهبری خودشان هم متوجه نیستند و در حال زمین خوردن هستند.

خطیب جمعه اقلید خاطرنشان کرد: آمریکا درزمینهٔ نظامی، اقتصادی، اجماع جهانی علیه ایران، در لبنان، عراق، سوریه و...، حمایت و هزینه بی‌فایده برای داعش، معامله قرن، در افغانستان و...کار به جایی نبرده و شکست خوردند.

طالبی در ادامه از تجلی ابعاد نهضت حسینی (ع) در جهان امروز سخن گفت و عنوان کرد: فاصله بیشتر با حادثه کربلا نه‌تنها موجب درک کمتر ما از آن نمی‌شود بلکه عظمتش برایمان آشکارتر و روشن‌تر می‌شود.

وی بیان داشت: موجی که امروز از بیداری ملت‌ها در جهان پدید آمد، حقایقی را به نمایش می‌گذارد که تاریخ و وجدان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

امام‌جمعه اقلید به عزاداری‌های باشکوه برای امام حسین (ع) در سراسر جهان اشاره و اظهار کرد: این شکوفایی در عالم برای عزاداری امام حسین (ع)، نتیجه آن است که جهان در سایه انقلاب اسلامی، با یک معرفت، به این نهضت بزرگ و معنی واقعی آزادگی و حریت پی برده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول