اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

بطحایی: مدرسه محل آماده‌سازی دانش‌آموزان برای کنکور نیست/ بیش از ۸۰ درصد وعده‌هایم محقق شد

وزیر سابق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همکارانم تلاش کردند که آموزش و پرورش به مسیر خود برگردد، گفت: امیدوارم مدرسه محلی برای تمرین زندگی باشد و محلی برای آماده کردن کنکور نباشد.

بطحایی: مدرسه محل آماده‌سازی دانش‌آموزان برای کنکور نیست/ بیش از ۸۰ درصد وعده‌هایم محقق شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش در مراسم تکریم خود اظهار کرد: دو سال پیش در چنین ایامی در پشت همین تریبون کار خود را با اعتماد رئیس جمهور و تأیید نمایندگان مجلس در صلاحیت بنده داشتم، کارم را شروع کردم؛ دو سالی که به رغم تحریم‌ها و شرایط خاص کشور اما با تلاش همکارانم اتفاقات، آثار و پیامدهای خوبی رقم خورد.

وی ادامه داد: البته در این دو سال اتفاقات غمناکی هم داشتیم که قلبم را به درد می‌آورد؛ در ابتدای خدمتم بود که ۷ دانش‌آموز هرمزگان و یک همکارم در اردوی دانش‌آموزی جان خود را از دست دادند و همچنین حادثه آتش‌سوزی که در مهدکودک و پیش دبستانی غیردولتی زاهدان اتفاق افتاد و ۴ نوگلمان، جان خود را از دست دادند و دنیای عزیزم نیز زیر آوار دیوار مدرسه جان خود را از دست داد؛ همه اینها اتفاقات دردناکی است که قلب همه ما را به درد آورد. 

بطحایی با بیان اینکه در دو سالی که افتخار خدمات در آموزش و پرورش را داشتم با تلاش‌هایی که همکارانم در اقصی نقاط کشور داشتند، سعی کردیم یک قدم بیشتر در حوزه آموزش و پرورش برداریم، گفت: در طی این ۲۲ ماه، همکارانم توانستند مشارکت مستقیم معلمان را در انتخاب نمایندگانشان رقم بزنند که اقدام مبارکی بود؛ معلمان به طور مستقیم نمایندگان خودشان را در مجامع تصمیم‌گیر درباره فعالیت مرتبط با خودشان، انتخاب کردند و امیدواریم این اتفاق با شدت و عمق بیشتری در آینده دنبال شود. 

وی ادامه داد: برای اولین بار، گام جدی را در راستای تلاش‌هایی که برای مدرسه‌ محوری در کشور صورت گرفته بود، برداشتیم و در طی این 22 ماه، ساز و کارهایی پیش‌بینی شد تا همه کسانی که شایستگی مدیریت مدرسه را داشتند، بتوانند کاندیدا شوند و در طی فرایند دقیق و تعریف شده، به عنوان مدیر مدرسه فعالیت کنند.

وزیر سابق آموزش و پرورش افزود: در 22 ماه گذشته یک گام جدی‌تری برای زدودن آسیب و آفت نظام تعلیم و تربیت یعنی کنکور، آزمون‌های مکرر و کتاب‌های به اصطلاح کمک درسی برداشتیم؛ تلاش شد این موضوع به ویژه در دوره ابتدایی کمرنگ شود که آزمون‌هایی که تمام انرژی و توان بچه‌ها را صرف خودش می‌کند و آنها را از مسیر تعلیم و تربیت باز می‌دارد و این موضوع تبدیل به گفتمان در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همکارانم تلاش کردند که آموزش و پرورش به مسیر خود برگردد، گفت: موانع و مصائب زیادی بر سر راه مسؤولان جدید است اما امیدوارم آموزش و پرورش در مسیر اصلی و بایسته خود قرار گیرد و مدرسه محلی برای تمرین و ممارست مهارت‌های زندگی باشد؛ مدرسه محلی برای تمرین زندگی باشد نه محلی برای آماده کردن کنکور باشد.

بطحایی ادامه داد: در شرایط سخت امروز که هجمه‌های سنگینی با هدف هویت قرار دادن بچه‌ها و جامعه ما، به کشور ما فشار وارد می‌کند، فعالیت‌های پرورشی بسیار خوب جلو رفت و دستاوردهای بسیار خوبی داشت؛ یکی از ارکان و عوامل موفقیت در آموزش و پرورش، خانواده‌ها هستند و تلاش بسیار زیادی همکارانم در این راستا انجام دادند. 

وی افزود: در این مدت که افتخار داشتم در آموزش و پرورش مسؤولیت داشتم، تلاش بسیار زیادی در راستای سند تحول صورت گرفت تا کارکردهای اجتماعی آموزش و پرورش قوی‌تر شود؛ متأسفانه کارکردهای اجتماعی آموزش و پرورش رو به کم فروغی می‌رود.

وزیر سابق آموزش و پرورش اضافه کرد: در بحث سازمان نوسازی، دوران پرفروغی را داشتیم خوشبختانه تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفت و همکارانم توانستند دستاوردهای خوبی را به دست آوردند که در فرصتی دیگر، گزارش آن را ارائه می‌کنم.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد وعده‌هایی که داده و برنامه‌هایی که ارائه شده بود به انجام رسید یا آغاز شده و در حال اجراست و این افتخاری است که توفیق را پیدا کردم تا در آموزش و پرورش دستاوردی داشته باشم. 

بطحایی از رهبر معظم انقلاب به دلیل حمایت‌های مستمر ایشان از آموزش و پرورش قدردانی کرد و بیان داشت: برایم جالب بود که بخشنامه‌ای که ما شنبه ابلاغ کرده بودیم در روز چهارشنبه که به محضر رهبر معظم انقلاب رفته بودیم مطلع بودند و از بنده سوال کردند.

وزیر سابق آموزش و پرورش ضمن آرزوی موفقیت برای محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، اعلام آمادگی کرد که هر زمان نیاز است به آموزش و پرورش کمک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول