اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بهبود فضای کسب و کار؛ وظیفه اصلی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی

مشاور دبیرخانه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی کرمانشاه گفت: ماهیت اصلی این شورا بهبود فضای کسب و کار و شناسایی عوامل مخل و اثرگذار بر این فضا و رفع آن‌ها است.

بهبود فضای کسب و کار؛ وظیفه اصلی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از اتاق کرمانشاه، بیژن رضایی اظهار داشت: ماهیت اصلی این شورا بهبود فضای کسب و کار و شناسایی عوامل مخل و اثرگذار بر این فضا و رفع آن‌ها است.

مشاور دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کرمانشاه با اشاره به ویژگی‌ها و ماهیت تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: هدف از تشکیل این شورا شناسایی عوامل مخل فضای کسب و کار و تلاش برای رفع این موانع با همکاری سایر بخش‌ها از جمله بخش دولتی، نمایندگان مجلس  است.

وی با بیان اینکه بخش‌های مختلفی عضو شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی هستند، ادامه داد: یک سمت این شورا بخش خصوصی و سمت دیگر آن بخش دولتی است و به علاوه نمایندگان مجلس نیز به عنوان قانون‌گذاران به تناسب موضوع و دستور کار شورا به این جلسه دعوت می‌شوند.

مشاور دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این شورا مسؤولان ارشد استان از جمله استاندار، معاونان استاندار، مدیران‌کل دستگاه‌ها از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی، شواری عالی بانک‌های استان، سازمان مریریت و برنامه‌ریزی، نمایندگان مجلس، شهردار شهر مرکز استان و رئیس شورای استانی  حضور دارند، یادآور شد: سایر مسؤولان دولتی نیز به تناسب موضوع در جلسات دعوت می‌شوند.

رضایی بیان کرد: در بخش خصوصی نیز اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف و همچنین برخی از تشکل‌های بخش خصوصی حضور دارند که تعداد اعضای ثابت این بخش به 11 عضو می‌رسد.

به گفته رضایی، در برخی موارد شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور مسؤولان ارشد کشور از جمله معاونان رئیس جمهور، وزرا، رئیس سازمان‌های کشوری تشکیل می‌شود.

وی از شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به‌عنوان یکی از قدرتمندترین شورا‌ها در هر استان یاد کرد و افزود: در این جلسات مشکلات هم در بعد ملی و هم در بعد استانی بررسی و مرتفع می‌شود، همچنین در این جلسات مصوباتی در راستای رفع موانع استانی و یا حتی پیشنهاد تغییر یا تصویب قوانین انجام می‌شود.

*مصوبات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی باید اجرا شود

مسؤول دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه بیان کرد: مشکلاتی که مربوط به داخل استان باشد با دعوت از مدیران مربوطه پیگیری می‌شود و مشکلات ملی نیز در شورای گفت‌وگوی ملی انعکاس داده می‌شود تا از طریق سطوح بالاتر پیگیری شود.

رضایی با بیان اینکه قبل از هر جلسه اصلی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، تعدادی جلسات کارشناسی مقدماتی نیز برگزار می‌شود، تاکید کرد: در قالب این جلسات کارشناسی مشکلات بررسی و پیشنهاد و انتقادات نسبت به آن اعمال می‌شود تا موضوع کاملا پخته شده و برای تصمیم‌گیری نهایی به شورای گفت‌وگو ارسال شود.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باید اجرا شود، گفت: متاسفانه هم اکنون در برخی موارد همه مصوبات اجرایی نمی‌شود و در صورت اجرای همه این موارد، فضای کسب و کار بسیار ارتقا پیدا خواهد کرد.

رضایی از مزیت‌های تشکیل این شورا در استان کرمانشاه نیز یاد کرد و ادامه داد: یکی از دلایل ارتقا چند پله‌ای فضای کسب و کار کرمانشاه برگزاری مستمر جلسات شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی است.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن کامل مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شاهد بهبود بیشتر فضای کسب و کار و فراهم شدن شرایط برای رونق تولید باشیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول