اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

حمله یمن به عربستان قیمت بنزین در آمریکا را بالا می‌برد

کارشناسان بر این باورند حمله پهپادهای یمنی به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان در البقیق به افزایش قیمت بنزین در آمریکا منجر خواهد شد.

حمله یمن به عربستان قیمت بنزین در آمریکا را بالا می‌برد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، روز گذشته حمله پهپادهای ارتش و نیروهای مردمی یمن به تأسیسات نفتی آرامکو در البقیق عربستان بازارهای مالی را در شوک فرو برد.

حمله یمنی‌ها باعث شد تا بورس عربستان در مبادلات روز گذشته 2.3 درصد سقوط کند. در این حمله تأسیسات فرآوری نفت در منطقه بقیق و خریص عربستان مورد حمله قرار گرفت.

کارشناسان بر این باورند، تعمیر خسارت‌های این حمله هفته‌ها زمان خواهد برد و می‌تواند قیمت نفت را در کوتاه مدت تا 10 دلار در هر بشکه افزایش دهد.

اما کار به اینجا ختم نمی‌شود، چرا که آیهام کامل، یکی از مقامات موسسه گروه اورآسیا می‌گوید، حمله‌ای که روز گذشته شاهد آن بودیم این پتانسیل را دارد تا قیمت بنزین در آمریکا را به ازای هر گالن تا 25 سنت افزایش دهد.

سعودی‌ها اعلام کرده‌اند در تأسیسات البقیق که بزرگ‌ترین تأسیسات فراآوری نفت این کشور و جهان به شمار می‌رود روزانه 7 میلیون بشکه نفت در این تأسیسات فرآوری می‌شده است.

وزیر انرژی عربستان گفته حمله پهپادهای یمنی 5.7 میلیون بشکه روزانه از صادارت نفت عربستان کاسته است.

در هجوم یمنی‌ها تأسیسات خریص نیز آسیب دیده است که این تأسیسات نیز روزانه 1.5 میلیون بشکه نفت را برای صادرات فرآوری می‌کرده‌اند.

جوسف مکمونیگل، کارشناس حوزه انرژی موسسه Hedgeye Research می‌گوید: به طور قطع با باز شدن بازار نفت طی ساعات آتی شاهد افزایش قمیت نفت در جهان خواهیم بود.

میزان صادرات نفت عربستان در ماه آگوست به طور متوسط روزانه 9.85 میلیون بشکه در روز بوده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول